شهریور: وضعیت آسیب های اجتماعی کشور نگران کننده است

معاون استاندار استان تهران گفت: امروز وضعیت آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد به گونه ای که هر ساله شاهد رشد کودکان کار، طلاق و خشونت هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریور معاون استاندار استان تهران در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که امروز شنبه (28 آذر) در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارگروه هایی که می تواند در چرخه حیات اجتماعی تاثیر مثبتی ایفا کند کارگروه اجتماعی وفرهنگی استان تهران است که مکمل شورای توسعه و برنامه ریزی به حساب می آید.

وی افزود: تهران به عنوان قطب جمعیتی کشور دارای آسیب ها و مشکلات زیاد و خاصی به ویژه در حوزه شکاف های بین نسلی است و دولت حداکثر توجه خود را بر روی این موضوعات معطوف کرده است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی استان تهران دچار فرسایش شده است و نیاز به نوسازی دارد، گفت: ما در بستری از ناکامی ها و تخلی ها نشسته ایم و تمام شاخص های اجتماعی کشور در وضعیت خویی قرار ندارد.

شهریور افزود: به عنوان مثال در حوزه رضایت مندی شهروندان جایگاه مناسبی نداریم و باید توجه داشت که مشروعیت هر حکومتی برپایه رضایت است و در زمینه شاخص اعتماد نیز به گونه ای عمل کرده ایم که نسبت به گذشته دچار افول شده ایم.

وی گفت: خوشبختانه درحوزه مشارکت های اجتماعی جایگاه خوبی داریم که نمود آن را می توان در سه مقوله اسلام، انقلاب و ملی مشاهده کرد.

معاون استاندار تهران بیان داشت: یکی از نامتقارن ترین موارد در کشور حوزه توزیع و دریافت خدمات بین اقشار مختلف جامعه است که ایجاد فاصله طبقاتی کرده است.

شهریور بابیان اینکه در دیگر کشور ها یک دوم بودجه صرف مسکن، آموزش و بهداشت می شود،گفت: خوشبختانه کشور ما نیز در این سه حوزه موفق عمل کرده است و با توجه به اینکه کشور در حال گذر از حالت سنتی به صنعتی است، فعالیت های زیادی را نیازمند است.

وی افزود: امروز وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور نگران کننده است به طوری که از هر 2/6 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود و آمار اعتیاد کودکان کار و خشونت در حال افزایش است.

معاون استاندار استان تهران گفت: امروز نیازمند توسعه اشتغال، امید و شادی در کشور هستیم زیرا یکی از مهم ترین دلایل افزایش آسیب های اجتماعی نبود شادی و امید است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار