ساری؛

20 درصد تاکسی‌های کشور سرویس مدارس هستند

سهم سازمان تاکسی‌رانی‌های شهری از سرویس مدارس در کشور حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مراسم رونمایی از برچسب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سپند) در سالن مجتمع فرهنگی وهنری ولی‌ عصر(عج) آمل با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها وشهرستان‌ها از وضعیت فعلی ناوگان تاکسیرانی ناراضی هستند،گفت:دراین عرصه باید تلاش کردتا رضایت‌مندی مردم را جلب کرد.

طبیبی با اشاره به اینکه زمانی که طرح سپند اجرایی و مورد قبول اولیاء دانش‌آموزان برسد باید از سوی مسئولان دستگاه‌های درون شهری تلاش صورت گیرد، افزود:این طرح بدنبال ساماندهی تاکسی‌ها است که برای موفقیت اجرای آن در مرحله اول باید به رانندگان تاکسی رسید.

طبیبی با تاکید براینکه سهم این سازمان از سرویس مدارس در کشور حدود 20 تا 30 درصد است که جای تاسف دارد،افزود:در سال 87 مصوبه‌ای در وزارت کشور،آموزش و پرورش و شهرداری‌های کشور مبنی بر اجرای آئین‌نامه استفاده از ناوگان درون‌شهری برای سرویس مدارس مورد استفاده قرار گیرد با این مصوبه تعداد سهم سازمان تاکسیرانی 30 تا 50 درصد و مابقی از دیگر دستگاه‌ها بوده است و این رضایت‌بخش نیست.

وی گفت:در اجرای این مصوبه از نبود تاکسی در سطح و کمبود سرویس‌دهی درون‌شهری دلهره دارند در حالیکه سازمان تاکسیرانی با یک برنامه‌ریزی دقیق باید به پاسخگوی این نیازها باشد.

طبیبی با اعلام اینکه تاکنون گام‌های متحولی در سازمان تاکسیرانی برداشته شد و تمامی سازمان با برنامه‌ریزی دقیق بدنبال نوسازی ناوگان هستند،گفت: در این زمینه از مهم‌ترین برنامه در اختیار گذاشتن خودروی خوب و مناسب برای رانندگان است.

وی با تاکید براینکه برای سرویس‌دهی رانندگان شرکت سایپا باید شبکه آنلاین ایجاد کرد تا در صورت خسارت خودروها بدنبال رفع مشکل و آسیب خودرو باشد، افزود:باید برای ناوگان درون‌شهری خدمات جدید و حرفه‌ای تعریف کنیم و بر جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از شرکت‌های متعبر توجه داشت.

طبیبی تصریح کرد:بزودی خودروی وارداتی آریو سایپا از چین وارد ایران شده و با شماره پلاک تی در اختیار رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری قرار می‌گیرد.

وی،یکی از دغدغه سازمان تاکسیرانی‌های شهری کشور بهبود ارائه خدمات به شهروندان بیان و عنوان کرد:برنامه‌ریزی و اقدام در سطح ارتقا آگاهی‌های شهروندان در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه تاکنون تاکسیرانی ‌ها دو فرصت خوب بیمه و سوخت را از دست دادند،بیان کرد:با از بین رفتن این دو فرصت ضرر تاکسی‌رانان عمده را متحمل شدند با توجه به اینکه خدمات افزودنی و اضافی می‌تواند کمک سازمان‌ها باشد.

طبیبی از تفاهم‌نامه میان خانه "CNG" ایران و سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل خبر داد و گفت: با وجود این تفاهم‌نامه مخازن گاز تمامی تاکسی‌های این شهرستان مورد تست می‌شود.

وی تاکید کرد:استفاده از ماشین‌های گشت بازرسی در سراسر کشور قابل قبول تاکسی‌رانی کشور نیست زیرا که به طور سلیقه‌ای این گشت‌ها انتخاب و انجام می‌شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: تاکسی ، سرویس ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.