وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز جنبش نرم‌افزاری علمی دینی کشور است

وحدت حوزه و دانشگاه با هدایت سکان‌داران اصلی می‌تواند زمینه ساز جنبش نرم‌افزاری علمی و دینی در دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که به همت دفاتر نهاد رهبری سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شهید بهشتی، و علوم بهزیستی و توان‌بخشی برگزار شد، افزود: اینکه چرا بحث حوزه و دانشگاه پیش‌نرفته و نتوانسته‌ایم به سخنان بنیان‌گذاران طرح جامه عمل بپوشانیم بحثی جدی است و بیانگر این است که باید از حوزه تعریف خارج شده و به سمت عملیاتی شدن گام برداریم. 

پیوندی گفت: حواشی در پرداختن به مسائل سیاسی پیش می‌آید اما بحث وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس تعالیم اسلامی که به نفی سکولاریسم می‌انجامد باید به طور جدی دستور کار همگان باشد. 

وی خاطر نشان کرد: دو قشر متفکر حوزه و دانشگاه که به عنوان سکان‌داران اصلی علم و دین هستند باید در رسیدن به اهداف مشترک هم‌افزایی ایجاد کنند و در برخی از زمینه‌ها باز نگری داشته باشند. 

وی عملیاتی نمودن مطالبات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری را امری ضروری دانست و افزود: تشکیل دبیرخانه دائمی در مقیاس دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم بهزیستی و توان‌بخشی و نشست‌های علمی و تخصصی برای رسیدن به برخی از اهداف حوزه و دانشگاه گامی در جهت جنبش نرم‌افزاری علمی دینی است و ما خواستار اهتمام نخبگان حوزه و دانشگاه برای رسیدن به این مهم هستیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار