گزارش وایرد: 2015 ، سالی ناامن در فضای مجازی بود

وب سایت وایرد در گزارشی به تشدید ناامنی‌های اینترنتی در سال 2015 پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وایرد در گزارش سالانه خود درباره امنیت فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی کاربران در اینترنت نوشت: در سال 2015 اتفاقات زیادی رخ داد که ثابت می‌کرد اینترنت دیگر محیطی امن برای فعالیت نیست.

"راس اولبریش،" بنیانگذار و مغز متفکر سایت تبهکاری "راه ابریشم" حکم حبس ابد خود را دریافت کرد و "وریتی جونز،" مشاور و دستیار او در تایلند بازداشت شد. سایت راه ابریشم در زمینه پولشویی و حملات سایبری فعالیت می‌کرد.

فعالیت‌های داعش در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی افزایش یافت و مقامات آمریکایی از شرکت‌های بزرگ دیجیتالی مانند گوگل و اپل خاستند نظارت بیشتری بر فعالیت گروه‌های افراطی داشته باشند. تروریست‌های داعش برای برنامه ریزی حملات تروریستی پاریس از سایت‌های اینترنتی سرشناس استفاده کرده بودند.

شرکت فیات کرایسلر پس از آنکه محققان امنیت سایبری آسیب‌پذیری یکی از محصولات این شرکت در برابر حملات سایبری را به اثبات رساندند،‌ ۱.۴ میلیون خودرو را فراخواند. هكرها توانستند كنترل خودروی جیپ چروكی را از طریق اتصال به سیستم سرگرمی آنلاین این خودرو به دست بگیرند.

کرایسلر تنها قربانی حملات سایبری در سال 2015 نبود زیرا ایمیل‌ها مدیر سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، نیز مورد سرقت هکرها قرار گرفت.

وبسایت دوست یابی "اشلی مدیسون" نیز مورد حمله هکرهای سایبری قرار گرفت. این کار باعث شد اطلاعات مربوط به حدود ۴۰ میلیون کاربر اشلی مدیسون، در معرض سوء استفاده قرار گیرد.

مثال‌های ذکر شده فقط بخشی از حملات سایبری سال 2015 هستند. موضوع امنیت اینترنتی به دغدغه تمام مردم جهان در دنیای امروز تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار