روسیه دو و نیم برابر سریع‌تر از میانگین جهانی گرم می‌شود

وزیر محیط زیست روسیه امروز در گزارشی از گرم شدن سریع‌ این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر محیط زیست روسیه امروز در گزارشی اعلام کرد روسیه دو و نیم برابر سریع تر از میانگین جهانی گرم می شود که به افزایش فجایع طبیعی در این کشور منجر خواهد شد.

براساس تحقیقی که درباره محیط زیست در سال 2014 انجام شد نشان داد دمای هوا در روسیه به طور میانگین 42 صدم درجه در مقایسه با سال های 1976 تا 2014 افزایش یافته است.
وزارت محیط زیست روسیه در پایگاه اینترنتی خود هشدار داد :« تغییرات آب و هوایی به افزایش پدیده‌های آب و هوایی خطرناک منجر می‌شود.»

بنابراعلام این منبع ، در سال 2014 ،‌569 پدیده خطرناک از این نوع در روسیه مشاهده شده است که پیش‌تر مشاهده نشده بود .این وزارتخانه به ویژه به سیلاب های شدید در آلتای ( جنوب سیبری ) اشاره کرد. همچنین این وزارتخانه به کاهش آب در منطقه دریاچه بایکال در این سال اشاره کرد که سطح آن به زیر سطوح بحرانی رسیده و موجب افزایش فاجعه بار شمار آتش سوزی‌ها در این منظقه شد.

با این حال، خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد که ولادیمیر پوتین - رئیس جمهوری روسیه - نسبت به تغییرات آب و هوایی نگرانی کمی دارد تا جایی که گفته است گرم شدن اندک هوا برای سرمای گزنده منطقه بزرگ شمال روسیه و توسعه قطب ،بد نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار