قم؛

اسامی شاخص ترین کاندیدای مجلس در قم

فرماندار قم، گفت: در مهلت ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، تعداد ۱۶۰ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رضا سیار اظهار داشت: پس از یک هفته، مهلت ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافت که در این مدت، تعداد ۱۶۰ نفر که ۱۱ نفر آنان خانم بودند، ثبت نام کردند. 

سیار در خصوص سن داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه قم نیز گفت: ۶۳ نفر از ثبت نام شدگان در رده سنی ۳۰ الی ۴۰ سال، ۴۵ نفر در رده سنی ۴۰ الی ۵۰ سال، ۳۶ نفر در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و مابقی نیز افراد بالای ۶۰ سال بودند. 

وی گفت: نتایج بررسی صلاحیت‌ها پس از اعلام به داوطلبان، در آینده نزدیک اطلاع رسانی می‌شود. 

فرماندار قم در پایان سخنان خود در خصوص داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان قم، ۱۶نفر ثبت نام کردند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص‌ترین داوطلب این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را باید علی لاریجانی رئیس مجلس نهم دانست، وی که در ۸ سال گذشته رییس مجلس شورای اسلامی بوده، در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم داوطلب نمایندگی بود و با رای بالای مردم قم به مجلس شورای اسلامی راه یافت. 

محمدرضا اسماعیلی مقدم نماینده مردم قم در دوره ششم مجلس، داوود محمدی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در دولت اصلاحات، محمدرضا صحفی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت اصلاحات، سید جلال موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در دوره ششم مجلس، غلامحسین نادی از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و از نمایندگان ادوار مجلس، جعفر آرشید از اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سابق این دانشگاه در قم و محمدرضا یزدان پناه دبیر انجمن اسلامی پزشکان استان قم از اصلاح طلبانی بودند که در مهلت قانونی ثبت نام، برای نامنویسی از حوزه انتخابیه قم اقدام کردند.

از سر‌شناس ترین اصولگرایان ثبت نام شده در این دوره از انتخابات نیز می توان به مجتبی ذالنور جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، احمد امیرآبادی فراهانی و محمدرضا آَشتیانی نمایندگان فعلی قم در مجلس، ناصر سقای بی‌ریا عضو هیئت رئیسه جبهه پایداری و وحید یامین‌پور مجری برنامه دیروز، امروز، فردا نام برد.

علی بنایی نماینده قم در مجلس هفتم و هشتم و معاون سیاسی استاندار سابق قم،هادی مفتح فرزند شهید آیت الله مفتح و از اساتید دانشگاه قم و سیدعلی یثربی نماینده سابق قم در مجلس ششم نیز از چهره های شناخته شده ای هستند که برای نمایندگی مردم قم در مجلس ثبت نام کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.