شاهین فرهت: مارش پیروزی در سمفونی «بصیرت» طنین انداز می‌شود

آهنگساز سمفونی بصیرت گفت: سوئیت سمفونی «بصیرت» در چهار قسمت نوشته شده و بخش پایانی آن با مارش پیروزی به پایان می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ شاهین فرهت آهنگساز سمفونی بصیرت گفت: سوئیت سمفونی بصیرت در چهار قسمت و با فضاهای مختلف نوشته شده است. قسمت نخست فرم سونات دارد. قسمت دوم تم و وارسیون است و از فضاهای آهسته به هیجان انگیز می‌رسد. در قسمت سوم بیشتر از فضای موسیقی ایرانی استفاده شده و قسمت آخر با مارش پیروزی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: هر چهار قسمت یک حالت دارد ولی فرم‌های سوئیت سمفونی در آن کاملا رعایت شده، کلام ندارد و موسیقی ارکستال است و با توجه به شناختی که از ارکستر سمفونی تهران دارم آنرا نوشتم.

فرهت اجرای این اثر جدید را بسیار مهم دانست و گفت: اگر آثار آهنگسازان قدیمی چون موتسارت و بتهوون خوب اجرا نشود شنوندگان متوجه این اشتباه خواهند شد پس اگر اجرای قطعات جدید استاندارد نباشد به قطعه لطمه می‌خورد. این سوئیت سمفونی نیز برای نخستین بار است که اجرا می‌شود و نوازندگان فرصت کافی برای تمرین داشته‌اند تا در دی ماه این قطعات را به خوبی اجرا کنند.

وی تصریح کرد: برای رویدادهای مختلف باید به آهنگسازان سفارش ساخت آثار ماندگار داده شود تا در نهایت یک رپرتوار خوب بماند که در مقاطع مختلف و مرتبط اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود، نخستین یادواره هنری «تجلی بصیرت» به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی ماه امسال در سه بخش موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی در تهران و شهرستان ها برگزار می شود./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.