نفت در هفته‌ای که گذشت؛

ضررهای میلیاردی که نصیب ایران می‌شود/جایگاه‌داران زیربار بنزین چندنرخی نمی‌روند

صادرات 4.9 میلیون تن مشتقات نفتی در سال جاری و مرگ خاموش پتروشیمی با نبود زیرساخت‌ها از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به آنها اشاره می‌شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه دولت برای بودجه سال آینده باید قیمت واقعی نفت را لحاظ کند گفت: باید به فکر ساختار اصلاح بودجه‌ کشور باشیم.


سبد نفت اوپك در بازار هاي آسيا معادل 34.15 دلار و نفت سبك ايران برابر 34.36 مورد معامله قرار گرفت.


در حال حاضر قطر، معادل 16 فاز پارس جنوبی را به مرحله تولید رسانده در حالیکه ایران در راه‌اندازی پروژه کلیدی امروز و فردا می‌کند غافل از اینکه روزانه زیان‌های میلیاردی را عاید کشور می‌کند.


نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: در شرایط پساتحریم کاهش قیمت نفت یک چالش جدی برای اقصاد محسوب می شود.


مشاور وزیر نفت گفت: در بودجه سال 95 قیمت نفت 35دلار پیش بینی شده است و لایحه آن هفته آینده به مجلس فرستاده می شود.


نایب رییس اتاق بازرگانی گفت: اکنون که تحریمها در حال لغو شدن است نظام بانکی ما آمادگی پیوند را با بانکهای جهانی ندارد و همین اتفاق در همه حوزه ها قابل پیش بینی است.


قائم مقام صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه تشکل قدرتمندی در صنایع پایین دستی نفت و گاز نداریم گفت:باید سازمان توسعه مانند پتروشیمی نقش بسیاری را برای پیشگیری طرح های مورد نظر ایفا کند .


معاون ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا مکانیزه شدن فرآیند صادرات مشتقات نفتی به صورت الکترونیکی ثبت خبر داد و گفت: این طرح به صورت عملیاتی در سال آینده اجرا خواهد شد.


قیمت نفت خام سنگین ایران صادراتی ایران در بازار جهانی با سه دلار و 66 سنت افت به 29 دلار و 4 سنت برای هر بشکه رسید.


کلاس‌بندی جایگاهها زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که زیرساختهای برندسازی در کشور فراهم و انحصار تولید و توزیع بنزین در کشور شکسته شود.


رئیس منطقه عملیات نفت و گاز سیری، از توسعه میدان نفتی اسفند ایلام برای جبران خوراک NGL سیری خبر داد.


سبد نفتی اوپک به قیمت 34 دلار و 10 سنت در بازار مورد دادوستد قرار گرفت.


صنعت پتروشیمی با اینکه یکی از صنایع استراتژیک اقتصاد کشور است اما متاسفانه با گذشت بیش از 50 سال از قدمت خود هنوز زیرساخت اصولی ندارد تا کارنامه درخشانی را به نام خود به ثبت برساند.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی شرکت‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در دو طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه خبر داد.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی پتروشیمی به دلیل واگذاری غیراصولی و نبود قوانین صحیح نتوانسته به سمت توسعه حرکت کند.


معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمد حاصله از نفت، توان یارانه نقدی را برای ما فراهم نکرده و بیکاری در کشور دو چندان خواهد شد.


به دنبال روند نزولی قیمت نفت برخی از اعضای اوپک خواستار کاهش تولید این سازمان شدند تا با تحرک بخشی به تقاضا، روند سقوط قیمت نفت متوقف شود.


قیمت نفت برنت دریای شمال، به 37دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید.


عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بازار نفت غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: باید مسایل و مشکلات سیاسی بین‌ کشورهای تولید نفت برطرف شود.


با توجه به اینکه هزینه های زیادی برای کارت سوخت در کشور شده است بنابراین دولت برای نگه‌داشتن آن مجبور است سنایورهای دیگری را در نظر بگیرد.


دبیر کل اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفتی گفت: برای حمایت از توان داخلی و روان‌سازی مسیر صادارت در کشور باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.


نفت سبك ايران در محدوده 32.55 و نفت سنگين نیز به 29.38 دلار مورد خریدوفروش قرار گرفت.


مدیرعامل پتروشیمی دماوند با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌ها به دلیل شبه دولتی و خصوصی با مشکلاتی مواجه هستند گفت: برای رفع این موانع باید ساختار واگذاری اصلاح شود.


چند روز است سنایورهای مختلفی برای قیمت بنزین در کشور مطرح است بهتر نیست به جای افزایش قیمت بنزین عدالت را در کشور فراهم کرده تا تمام اقشار جامعه از حق منطقی خود بهره‌مند شوند.


مجری طرح خط لوله دامغان- نکا گفت: با اجرای این خط لوله روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز به شمال کشور انتقال داده می‌شود.


وزیر نیرو گفت:شبکه‌های برق 4 کشور ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان تا سال 2019 به همدیگر متصل می‌شود.


ثبت حدود یک میلیمتر بارش در هفته گذشته موجب شد تا حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ماه) تا پایان هفته گذشته (جمعه چهارم دی ماه) به 87 میلیمتر برسد.


بارش هاي شش حوضه آبريز اصلي کشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 94) تاکنون، 43 درصد افزايش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته 45 درصد افزایش را نشان مي‌دهد.


بنابر اعلام وزارت نیرو ، جمهوری آذربایجان با هزينه‌اي بالغ بر 450 میلیون یورو، مزرعه بادی با ظرفیت 200 مگاوات در دریای خزر احداث می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نفت ، گاز ، پتروشیمی ، تولید ، صادرات ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار