فهرست جدید تحریم‌ شرکت‌های ترکیه‌ای به امضای مدودف رسید

نخست‌وزیر روسیه دستور جدید تحریم شرکت‌های ترکیه‌ای فعال در روسیه را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، «دیمیتری مدودف،» نخست‌وزیر روسیه، فهرست جدید تحریم شرکت‌های ترکیه‌ای فعال در این کشور را امضا کرد. بر اساس دستور مدودف، شرکت‌های ترکیه ای فعال در زمینه‌های ساختمان سازی، گردشگری و هتلداری دیگر نمی‌توانند در روسیه به کار خود ادامه دهند. 

فهرست جدید تحریمها شامل دفاتر گردشگری، شرکت‌های ساختمان سازی، پیمانکاری، عمرانی، شرکت های مهندسی و طراحی و فعالیت های تحقیقاتی و علمی است. تصمیم جدید دولت روسیه بر اساس دستور «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور این کشورو به منظور مجازات ترکیه بدلیل سرنگون کردن بمب افکن روسی، اتخاذ شد.  

تحریم‌های پیشین شامل ممنوعیت واردات مواد غذایی، فعالیت شرکت‌های ترکیه‌ای در روسیه و همچنین ممنوعیت اشتغال کارگران ترکیه‌ای در شرکت‌های روسی بود. ترکیه سالانه بیش از ۸ میلیار دلار زیان مالی بابت تحریم‌های اعمال‌شده از سوی روسیه متحمل خواهد شد. برخی کارشناسان میزان خسارت مالی واردشده به ترکیه را حتی تا ۱۲ میلیارد دلار در سال تخمین می‌زنند.

این تحریم‌ها همچنین به شرکت‌های خودروسازی آلمانی فعال در روسیه که قطعات یدکی خود را از ترکیه وارد می کردند، خسارت مالی وارد کرده است. تحریم های جدید، قراردادهای پیشین را شامل نمی شود. ناظران دلیل این مسئله را تلاش مسکو برای جلوگیری از آسیب‌رساندن به قراردادهایی می دانند که گازپروم پیش‌تر با شرکت‌های عمرانی ترکیه امضا کرده است. روسیه پیش از این اعلام کرده بود صادرات گاز به ترکیه را با وجود تحریم های اقتصادی، متوقف نخواهد کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: خودداری کردن ترکیه از اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه نشان می دهد آنکارا نگران آن است که با چنین اقدامی باعث لغو قراردادهای قبلی شرکت های ترکیه‌ای با روسیه شود. 

ناظران معتقدند روسیه و ترکیه برای قطع کامل روابط اقتصادی بین دوکشور تمایلی ندارند. با این وجود،بازگشت روابط سیاسی مسکو و آنکارا به شرایط گذشته و اعتمادسازی بین دو کشور بسیار مشکل به نظر می‌رسد. 





انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار