مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انجام اقدامات اولیه به منظور راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در تبریز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی با اعلام این خبر گفت: این مرکز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این که منطقه ولیعصر شهر تبریز مکان اصلی راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی است، اظهار داشت: سرمایه‌گذار این طرح مشخص شده و ساخت ساختمان مرکز نیز آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم به منظور راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی توسط بخش خصوصی با اداره کل میراث‌فرهنگی و سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی شده است.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه فرش دستباف شمال کشور در بازار تاریخی تبریز فعال است که فرش‌‌های اعلا و با درجه کیفی بالا در آن عرضه می‌شود.

این مقام مسوول افزود: مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در کنار ایجاد فرصت‌های فروش و عرضه، نمایشگاهی از برترین فرش‌ها و تولیدات صنایع‌دستی استان و کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر این که گردشگران و تجار داخلی و خارجی در فصول مختلف به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کنند، افزود: این مرکز فرصت تهیه برترین تولیدات فرش و صنایع‌دستی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان بیان داشت: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان شرقی صادر شده است.

محمدی در ادامه به میراث آریا اظهار داشت: سطح اشتغال این پروژه 40 درصد است که در 9 طبقه با زیربنای 80 هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا 3 سال آینده شاهد آغاز به کار مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در آذربایجان شرقی خواهیم بود. /ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار