لیمو شیرین را از یاد نبرید

اين كه فصل زمستان آرام آرام رخ مي‌نمايد تنها دليل مصرف ليمو شيرين؛ اين ميوه ‌تر و تازه و شاداب نيست، در اين مقاله به چهارده خاصيت برتر اين ميوه زردپوش مي‌پردازيم كه دلايل محكم و متنوعي براي مصرف آن است.

لیمو شیرین را از یاد نبریدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اين كه فصل زمستان آرام آرام رخ مي‌نمايد تنها دليل مصرف ليمو شيرين؛ اين ميوه ‌تر و تازه و شاداب نيست، در اين مقاله به چهارده خاصيت برتر اين ميوه زردپوش مي‌پردازيم كه دلايل محكم و متنوعي براي مصرف آن است. ليمو شيرين تركيب پرآب و شيريني از طعم ليمو و قند دارد كه از آن براي زمستان، ميوه پرخاصيتي ساخته است. وقتي مي‌خواهيد از پالپ‌هاي زرد و خوشمزه ي يك ميوه لذت ببريد يا آن را به آرامي بجويد يا مي‌خواهيد يك ليوان آب ميوه تازه مصرف كنيد ليمو شيرين را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين ميوه علاوه بر تأمين آب مورد نياز بدن مي‌تواند حس تازگي را به شما تقديم كند. در ادامه به خواص اعجاب‌انگيز اين ميوه اشاره می‌شود:
 
جلوگيري از كم‌آبي بدن

با وجودي كه ممكن است در زمستان كمتر بدنمان دچار كم آبي شود؛ اما به جاي استفاده از آب ميوه‌هاي صنعتي كه چيزي جز قند نصيب بدن نمي‌كنند، توصيه مي‌كنيم در هنگام تشنگي و كم آبي از آب ليمو شيرين استفاده كنيد؛ به اين ترتيب علاوه بر ويتامين‌ها و مواد معدني ضروري براي بدن، احتمال ابتلا به عوارض كم آبي و بي‌آبي بدن را به حداقل خواهيد رساند.

پيشگيري از سرماخوردگي

ليموشيرين متعلق به خانواده مركبات است. ويتامين سي موجود در اين ميوه آن را تبديل به ميوه‌اي ايمني بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگي و زكام كرده است.

ايمني از آرتريت

ثابت شده است كه ويتامين ث يك حالت دفاعي در برابر آسيب ناشي از التهاب بافت‌ها دارد؛ بنابراين مي‌تواند به شرايطي مانند استئوآرتريت (آرتريت استخوان) و روماتيسم كمك كند به‌خصوص در زماني كه سلول‌هاي ايمني بخش بدن سبب ايجاد التهاب در بافت‌ها شده‌اند. همچنين ليمو شيرين منبع نسبتاً غني از فوليك اسيد است كه در حمايت از استخوان‌ها و مفاصل نقش دارد.

كمك به كاهش وزن

امروزه كم نيستند افرادي كه به دلايلي مايل به كاهش وزن هستند؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم كه از ليموشيرين در برنامه غذايي شان استفاده كنند. در واقع ليموشيرين ميان وعده ي مناسبي است كه مي‌تواند گرسنگي شما را كاهش دهد و انرژي مورد نياز بدنتان را تأمين كرده و سيرتان كند. يك ليموشيرين متوسط در حدود 86 كالري انرژي دارد. به علاوه اينكه حس شادابي و طراوت را با آب و طبيعت پالپي اش برايتان به ارمغان مي‌آورد.

درمان زردي

ليموشيرين ميوه‌اي است كه پزشكان همواره مصرف آن را به مبتلايان به زردي (يرقان) توصيه مي‌كنند. علت در حالت خنك‌كنندگي است كه ليموشيرين در بدن ايجاد كرده و به اين شكل از علائمي همچون تب و تهوع فرد مبتلا مي‌كاهد. ليموشيرين غذاي سبكي محسوب مي‌شود و راحت هم هضم مي‌شود و بر عملكرد كبد اثر مثبت دارد.

جلوگيري از ابتلا به اسكوربوت

همه ما مي‌دانيم كه كمبود ويتامين C مي‌تواند منجر به بيماري اسكوربوت شود؛ اين بيماري علائم باليني همچون خونريزي از لثه ها، ترك لب ها، و تب به همراه دارد. ليموشيرين منبع غني از ويتامين سي است كه به كاهش اين علائم كمك مي‌كند.

محافظت در برابر مشكلات گوارشي

سوء هاضمه و يبوست دو مشكل رايج در ميان مشكلات دستگاه گوارش هستند كه با مصرف ليموشيرين تازه از بين مي‌روند. طعم منحصر به فرد ليموشيرين باعث تحريك غدد ترشح‌كننده بزاق مي‌شود و آنزيم‌هاي تسهيل‌كننده عمل گوارش و هاضمه رها مي‌شوند. به علاوه، ليموشيرين تركيبي به نام فلاوونوئيد دارد كه ميزان سطح صفرا و اسيدهاي گوارشي را بالا مي‌برد كه در نهايت به همراه هم به عمل هضم كمك مي‌كنند.

بهبود زخم‌هاي گوارشي

زخم‌هاي گوارشي در مواردي بسيار دردناكند. آنها مي‌توانند در سراسر معده پراكنده باشند؛ دوازدهه و مري را هم درگير كنند. ليموشيرين كمتر حالت اسيدي دارد و محيط روده و معده را قليايي كرده؛ بنابراين مانع اسيديته بالاي معده مي‌شود.

مبارزه با سرطان

در اين ميوه تركيبي به نام ليمونوئيد وجود دارد كه گفته مي‌شود بر بهبود سرطان‌هاي مختلف موثر است.

اختلالات ادراري

ليموشيرين حاوي پتاسيم است كه كليه و مثانه را از سموم پاك كرده و توانايي از بين بردن عفونت‌هاي مثانه را داراست.
منبع: روزنامه آرمان
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار