شهدای هویزه، مبدأ حرکت‌های مبارزاتی دانشجویان ایرانی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: از شهدای دانشجوی هویزه به عنوان مبدأ حرکت‌های مبارزاتی دانشجویان ایرانی به خصوص در 8 سال دفاع مقدس یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست گرامیداشت شهدای دانشجوی هویزه با حضور سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حمید علم‌الهدی (برادر شهید حسین علم‌الهدی) در وزارت علوم برگزار شد.
 
هاشمی در این نشست بیان کرد: به مناسبت 35 امین سالگرد شهادت دانشجویان هویزه و همچنین 16 دی ماه سالروز حماسه خونین هویزه هر سال برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف متولی در این زمینه مشارکت می‌کنند و با همکاری‌ و همدلی برنامه‌های پیش‌بینی شده را به مرحله اجرا می‌رسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص برنامه‌های این روز بیان کرد: صبح چهارشنبه 16 دی ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدای دانشجو از سراسر کشور عشایر غیور خوزستان و دانشجویان دانشگاه‌ها در محل مزار شهدای هویزه در 45 کیلومتری اهواز سی و پنجمین سالگرد شهدای مظلومانه این حماسه‌آفرینان برگزار خواهد شد. همچنین مراسم ملی بزرگداشت و تجلیل دیگری صبح چهارشنبه 14 دی ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم و جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان بازمانده حماسه هویزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌ها و سخنرانی‌ها تلاش شده که در این ایام کتاب، جزوه و انواع محصولات فرهنگی عرضه شود. همچنین تئاترهایی با گرامیداشت این روز تولید شود. تا فرصت آشنایی دانشجویان با دانشجویان شهید هویزه امکان‌پذیر گردد. شهید حسین علم‌الهدای بسیار نقش برجسته‌ای داشته‌اند و به عنوان یکی از دانشجویان مجاهد معرفی شده‌اند. بنابراین برخی از برنامه‌های این گرامیداشت به طور ویژه و بخشی دیگر طبق روال هر ساله برگزار خواهد شد.

دکتر هاشمی اظهار داشت: هدف از برگزاری این سالروز این است که فرصتی فراهم شود تا تبادل نظر، تحقیق و بررسی در سایه آرمان شهادت، الگوی شهادت و شهادت طلبی توسعه یابند. ما نیاز داریم شهدا علی‌الخصوص شهدای دانشجو را گرامی بداریم چرا که راه آنها راهی نجات بخش خواهد بود و کشور را با آرمان‌های متعالی نزدیکتر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: امروزه با فرهنگ شهادت منوط هستیم در دانشگاه‌های ما فرهنگ شهادت طلبی جریان دارد و از ارزش‌های دینی ما محسوب می‌شود. از این رو به آن احترام می‌گذاریم و امیدواریم با مشارکت دانشگاهیان این حرکت به عنوان حرکت برجسته دینی در دانشگاه‌ها به نحو مطلوب صورت گیرد.

دکتر هاشمی درباره بخش‌نامه ابلاغ شده به دانشگاه‌ها در خصوص اصول انتخاباتی بیان کرد: مبنای عمل قوانین مصوب و جاری است و توصیه ما این است که دانشجویان نقش شایسته‌ی خود را برای ارتقای آگاهی دیگر دانشگاهیان و همچنین آمادگی‌های لازم برای مشارکت هرچه گسترده‌تر ایفا کنند و زمینه را فراهم کنند تا گروه‌های مختلف در این مسیر از هر گونه اعمال سلیقه بپرهیزند و مطابق ظرفیت‌ها گام بردارند، بنابراین تقاضا داریم ساز و کارهای قانونی موجود مبنای عمل باشد و تأکید داریم دانشگاهیان تدبیرهای لازم را پیش‌بینی کنند تا با تنش در دانشگاه‌ها روبرو نباشیم و هدفمان که حفظ آرامش قانونمند همراه با نشاط و پویایی در دانشگاه‌ها در برنامه‌های انتخاباتی است محقق شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.