شکل‌گیری جنگ قیمتی در بازار محصولات پتروشیمی/ ارزش 12 میلیارد دلار صادرات

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران گفت: انسجام در روند حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی وجود ندارد و جنگ قیمتی بین شرکت های ایران در بازارهای جهانی شکل گرفته است.

مهدی شریفی نیک نفس  مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، موتور محرک و پیشران توسعه صادرات غیرنفتی کشور است گفت: باید همه محصولات پتروشیمی ایران با عنوان یک برند به بازار جهانی صادر شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه شرکت ها و کشورهای رقیب صنعت پتروشیمی ایران، به صورت متحد در بازار فعالیت می کنند اما صنعت پتروشیمی کشورمان دچار پراکندگی شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران ادامه داد: انسجام در روند حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی وجود ندارد و حتی یک رقابت ناسالم و جنگ قیمتی بین شرکت های ایران در بازارهای جهانی شکل گرفته است.

وی افزود: با استفاده از راهکارهایی مانند ایجاد منابع جدید تامین خوراک، کاهش قیمت عرضه انرژی و متنوع سازی بازارهای صادراتی می توان زمینه توسعه صنعت پتروشیمی را فراهم کرد.

شریفی‌نیک نفس افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، از 30 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شده در کشور حدود 13 میلیون تن از به بازارهای جهانی صادر شده است که ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده به ایران در این مدت حدود 12 میلیارد دلار بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار