ارائه ایده‌های کاربردی در جشنواره کسب و کارهای نوپای صنعت و معدن

اولین جشنواره ملی کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن روزهای هشتم تا دوازدهم اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی نیکبخت دبیر اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن از برگزاری این جشنواره با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک صنعت و معدن خبر داد و هدف از آن را تقویت ارتباط صاحبان ایده و جامعه کارآفرین و سرمایه گذار در حوزه صنعت و معدن و همکاری نظاممند صنعت و دانشگاه برشمرد. 

وی افزود: اجرای برنامه‌های جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در سه بخش پیش بینی شده است که در یک بخش شامل ارائه و معرفی دستاوردهای پژوهشی این حوزه در قالب نمایشگاه است که از صاحبان ایده و توانمندی درخواست کردیم حداقل نمونه آزمایشگاهی و ترجیحا نمونه‌های مهندسی تولید شده را به نمایشگاه بیاورند. 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری مسابقه ایده‌های بر‌تر را به عنوان دیگر بخش این جشنواره معرفی کرد و گفت: در این بخش، ایده‌هایی که قابلیت کاربردی و تبدیل به محصول را دارند فرصت ارائه خواهند یافت و ایده‌های بر‌تر می‌توانند در مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقرار یابند و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند. 

به گفته نیکبخت، بانک صنعت و معدن نیز تامین مالی ایده‌های بر‌تر که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند را تا سقف ۸۰ درصد سرمایه گذاری مورد نیاز متقبل شده است و حتی اگر این ایده‌ها موفق به جذب سرمایه گذار نشوند درصورت تایید کار‌شناسی و نظر مساعد بانک، تسهیلات مالی دریافت خواهند کرد. 

معاون کارآفرینی مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در بخش سوم جشنواره نیز شاهد حضور و سخنرانی کارآفرینان برجسته کشور در حوزه صنعت و معدن خواهیم بود تا تجربیات این افراد موفق به مخاطبان جوان منتقل شود. 

نیکبخت برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای و ترویجی را از دیگر برنامه‌های اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن برشمرد. 

وی آخرین مهلت ارائه طرح به اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن را تا ۳۰ دی ماه ذکر کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند برای ارسال طرح یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی http: //www. autvincup. ir مراجعه کنند. 

این جشنواره در محورهای راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، محیط زیست، انرژی‌های نو، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه‌کارهای بانکی و بیمه‌ای، برق و الکترونیک، کامپیو‌تر، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن و متالورژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی در حوزه IT، نرم افزارهای کاربردی، سیستم‌های آموزشی نوین، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.