ساری ؛

حمایت از نخبگان و کارآفرینان عامل توسعه پایدار کشور

حمایت از نخبگان و کارآفرینان منجر به توسعه پایدار،علمی و باثبات در کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از ساری؛بخشدار دشت سر در خصوص ضرورت توجه به نقش نخبگان در پیشرفت منطقه ‌ای و کشور گفت:نخبگان و سرآمدان به عنوان سرمایه‌ها و گنجینه‌های جامعه، مهمترین نقش را در توسعه پایدار کشور دارند و این امر همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین کشور مورد تاکید قرار گرفته و دارد.

حسنی با بیان اینکه توسعه استان بدون در نظر گرفتن اثربخشی و مشارکت نخبگان مازندران امکان پذیر نیست،پیرامون لزوم توجه به توسعه‌ پایدار افزود: اقتصاد پایدار مستلزم توجه به پیشرفت علم،دانش،فناوری و کارآفرینی است که نخبگان و سرآمدان علمی،پژوهشی و کارآفرینی مهمترین عناصر در این فرآیند هستند به همین دلیل هرگونه حمایت از نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان منجر به توسعه پایدار، علمی و باثبات می شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم آگاهی مسئولین از وجود نخبگان در هر بخشی باعث فرار مغزها خواهد شد تصریح کرد:با برگزاری چنین نشست ها و برنامه ریزی می توانیم ضمن شناسایی نخبگان محلی در جهت ایجاد پارک فن آوری برای جذب نخبگان و حل مشکل اشتغال گامی هایی برداریم.

بخشداردشت سر با اشاره به آغار به کار مجمع خیرین علم و فناوری مازندران گفت:با کمک خیرین،دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش می توانیم در این مسیر کمک کار خوبی باشیم.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه محصولات شرکت‌ های دانش‌بنیان باید ثبت اختراع شده تا از امتیازات بهره‌مند شوند،گفت:پارک علم و فناوری مرجعی برای ثبت اختراعات محسوب می‌شود.

معتمدزادگان با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 70 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر هستند،افزود:درحال حاضر چهار مرکز رشد در شهرهای نوشهر، ساری، آمل و سیمرغ ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در صورت اولویت دادن به موضوعات فناوری در تدوین برنامه ششم توسعه کشور، پارک علم و فناوری مازندران آمادگی جذب 5 الی 10 برابر ظرفیت موجود شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه را دارد.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه مجمع خیران علم و فناوری در مازندران شکل گرفت، تصریح کرد: تشکیل مجمع خیران علم و فناوری در مازندران سبب شد تا جامعه در ورود به عرصه حمایت از جوانان فناور و اولویت به فناوران خاص نظیر زنان سرپرست خانواده، معلولان، ناشنوایان، روشن‌دلان و دیگر افراد را شامل شود.

معتمدزادگان با بیان اینکه برای کمک گرفتن از ظرفیت‌های شهرستان، خدمات پارک علم و فناوری را در آمل توسعه می‌دهیم،گفت:خروجی بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نهفته است و این زمانی بروز می‌کند که موفق به ورود به بازار شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین حامی فناوری مازندران با بیان اینکه مجمع خیرین علم و فناوری را در مازندران با الگو برداری از خیرین مدرسه ساز تاسیس کردیم گفت:با این نگاه که خیرین مدرسه سازی که برای دانش آموزان مدرسه ساخته اند در حال حاضر باید برای اشتغال آنان چاره اندیشی کنند و برای اینکه صحیح و مطمئن در بستر اقتصادی جامع قرار گیرند نیاز به حمایت خیرین دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه هر سال بین 800 هزار تا یک ‌میلیون جوان به بازار کار اضافه می‌شوند،افزود:از سوی دیگر متأسفانه میزان بیکاری در قشر تحصیلکرده به‌ مراتب بیشتر است بنابراین ضرورت دارد توجه خیرین و واقفان را به پایان این مسیر نیز جلب کرد.

وی تصریح کرد:از طریق راه‌اندازی این مجمع به دنبال این هستیم که چنانچه یک گروه جوان تحصیلکرده به دستاورد علمی برسند و برای تولید نیمه انبوه و صنعتی به کمک نیاز داشته باشند بتوان با کمک خیرین بستری برای تحقق این کار فراهم شود.

مدیرعامل مجمع خیرین حامی فناوری مازندران با تأکید بر اینکه فرهنگ‌ سازی مهم‌ ترین عامل برای کسب حمایت خیرین از فناوری است،گفت:حمایت خیرین از ساخت مسجد و مدرسه کار بسیار پسندیده‌ای است اما ارزش حمایت از ایجاد شغل برای جوانان کمتر از آن‌ها نیست چرا که نبود اشتغال برای جوانان در نهایت به فساد اجتماعی منجر می‌شود.


انتهای پیام/پ



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: نخبه ، کارآفرین ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.