مراقب افسردگی شغلی باشید

یکی از شایع ترین انواع افسردگی به دلیل نارضایتی و خشم فرو خورده در محیط کار است.

رقیه یار احمدی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گاهی بر اثر خشم فرو خورده در افراد، افسردگی ایجاد شده که معمولا این شرایط در محل کار و در اثر چیزی که شخص از آن عصبانی شده ولی نتوانسته درباره‌اش حرف بزند، صورت گرفته که موقعیت شغلی یکی از رایج‌ترین دلایل آن است.

وی ادامه داد: اگر در گذشته افسردگی نداشته‌اید پس احتمالا ریشه مشکلات روانی در شغل نهفته بوده و یافتن یک شغل بهتر که مورد رضایت باشد موجب بهبود وضعیت روحی فرد شده که البته این کار کمی وقت برده و سخت است.

یاراحمدی افزود: اگر هر روز سرکارتان بد خلق بوده و روابط خوبی با همکاران و اطرافیان ندارید، دارای عصبانیت انباشته شده هستید زیرا نتوانسته درباره خشم خود با دیگران صحبت کنید چون پیش از آن که فرصت کافی برای حرف زدن پیدا کرده باشید، دوباره در یک موقعیت ناراحت کننده دیگر قرار گرفته و خشمتان روی هم انباشته شده است.

این جامعه شناس در پایان گفت: در چنین موقعیتی تنها را رهایی از افسردگی، تغییر وضعیت در محل کار خود به وسیله صحبت با اطرافیان بوده که موجب رهایی از شر احساسات منفی شده و حتی الا مکان سعی کنید تغییری در نحوه کار یا حتی محل شغل خود ایجاد کنید تا کسالت و نارضایتی برطرف شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار