اهواز؛

محصولات غیراستاندارد در خوزستان توقیف شدند

مدیرکل اداره استاندارد خوزستان از توقیف 14 محصول غیراستاندارد در آذرماه امسال توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رضا دهدشتی‌زاده گفت: در آذرماه امسال کارشناسان این اداره کل موفق به توقیف، شناسایی و جمع آوری تعداد 14 محصول مختلف از فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان شدند.

وی بیان داشت: از جمله این محصولات می‌توان به 874 گرم انواع مصنوعات طلا (دستبند، گوشواره، انگشتر و...)، انواع لوازم برقی و الکتریکی (بخاری برقی، 1039 عدد انواع دوشاخه معمولی، کلیدی و اِرت دار، 536 عدد انواع سیار سه راهی و چهار راهی، 216 عدد تبدیل، 71 عدد لامپ رشته ای و کم مصرف، 20 عدد محافظ کولر و یخچال و سبزی خردکن)، 100 بسته بندی پلیمری خرما، پرکنCng، گاز اکسیژن طبی، 87 بطری روغن کنجد، 300 کیسه قند کله و 589 بسته قند شکسته و شکر سفید اشاره کرد.

دهدشتی زاده افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 175 محصول در زمینه‌های مختلف به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده‌اند.

مدیرکل اداره استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: این کالاهای از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد می شود.

وی از همشهریان و هم استانی‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.