افزایش نگران کننده حضور طالبان و داعش در افغانستان+ نقشه

وبسایت اکسپرس نقشه ای از حضور گروه های تروریستی طالبان و داعش در بخشهایی از افغانستان منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، نقشه ای تکان دهنده از حضور گسترده گروه های تروریستی طالبان و داعش در افغانستان منتشر شده است. همانطور که این گروه های تروریستی همه تلاش خود را برای تصرف بخشهای زیادی از افغانستان به کار گرفته اند، بسیاری از سربازان انگلیسی جان خود را در این نبرد از دست داده اند.

گروه تروریستی داعش بخشهایی از استانهای جنوبی افغانستان -- از جمله هلمند و قندهار -- را به تصرف خود در آورده است. نقشه زیر حضور عناصر گروه های تروریستی داعش و طالبان را پس از حملات انگلیس و آمریکا در سال 2001 میلادی نشان می دهد.

شب گذشته گروه تروریستی طالبان یک خودروی بمب گذاری شده را در فرودگاه بین المللی کابل منفجر کرد. نیروهای ارتش افغانستان نیز که بوسیله سربازان آمریکایی آموزش دیده اند، در ماه های اخیر با شکست هایی مواجه شده اند.

"آندرو ویلدر،" کارشناس "مؤسسه صلح" آمریکا به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد: با بیرون کشیدن نیروهای خود از افغانستان، گروه تروریستی طالبان دوباره قدرت خواهد گرفت و با کاهش تعداد سربازان از 100 هزار نفر به 10 هزار نفر، وضع امنیت نیز به خطر خواهد افتاد.

مناطق قرمز رنگ حضور گروه های تروریستی را در افغانستان نشان می دهد.

افزایش نگران کننده حضور طالبان و داعش در افغانستان+ نقشه

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار