ناشر و صاحب اثر نقطه تقابل یکدیگرند

گاهی صاحب اثر پخش خود را ضروری می‌داند اما ناشر به چنین مسئله‌ای اعتقاد ندارد.

یحیی ملک آذری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به آنکه توزیع نکردن کتاب توسط ناشران می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر کار نویسنده یا شاعر بگذارد، گفت: گاهی اثر شاعر و نویسنده ارزش این را دارد که در بازار کتاب عرضه شود. از طرف دیگر به صورتی که این افراد توان پرداخت هزینه‌های چاپ اثر را داشته باشند، کتاب آن‌ها توزیع خواهد شد.

وی افزود: برخی افراد توزیع کتاب خود را ضروری می‌دانند، بنابراین فکر می‌کنند ناشر باید با آن‌ها همراهی کند در صورتی که ناشر چنین مسئله‌ای را ضروری نمی‌داند. از سوی دیگر ناشران نیز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند. چگونگی مرتبط ساختن این دوسو، اهمیت دارد.

این شاعر با اشاره به آنکه فرد جمع بندی کننده باید ارتباطی میان ناشر و نویسنده برقرار و درباره درست بودن نظر هریک از طرفین داوری کند،اظهار داشت: در میان بررسی‌ها باید به مخاطب توجه کرد، در صورتی که این مسئله به طور منطقی انجام شود، مشکلی برای مخاطب نخواهد بود.

ملک آذری ادامه داد: زمانی که در ارتباط میان توزیع کتاب توسط ناشر و نویسنده منطقی عمل نکنند مخاطبان نیز به حق مسلم خود نخواهند رسید اما در هر صورت علاوه بر دیدگاه مخاطب باید به ارزش اجتماعی اثر نیز توجه کرد. گاهی ممکن است با مخاطب تنوع طلب روبرو باشیم این فرد به دنبال انواع کتاب می‌رود اما در این میان باید به ارزشگذاری اثر در اجتماع نیز توجه کرد.

وی تصریح کرد: ممکن است اثری از ارزش اجتماعی والایی برخوردار باشد اما مخاطب آن اثر را قبول نکند و با استقبال زیاد آنها مواجه نشود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار