استقلال تهران پر هزینه ترین تیم لیگ برتر

رییس سازمان لیگ می گوید که استقلال تهران با رقم ١٨ میلیارد تومان، پرهزینه ترین تیم لیگ برتر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اتفاقاتی که مبنی بر عدم حضور تیم‌های عربی برای بازی در ایران در جام باشگاه‌های فوتبال آسیا رخ داده است گفت: مواضع عرب‌ها کمی ما را نگران کرده است اما سیاست‌های اصلی کشور مبتنی بر تنش‌زدایی در کنار حفظ غرور سیاسی است.

وی ادامه داد: آنها عنوان کرده‌اند که به هیچ عنوان در ایران بازی نمی‌کنند ما هم جلسه‌ای با حضور 4 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گذاشتیم و فردا هم جلسه‌ای با وزیر ورزش خواهیم داشت تا تصمیم مناسبی در این زمینه بگیریم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما امنیت ان‌ها را تضمین می‌کنیم اما اگر آن‌ها نمی‌توانند بحث دیگری است. توجیه منطقی برای محروم کردن ایران از میزبانی مسابقات از نظر قوانین AFC وجود ندارد. چرا که در این قوانین پرهیز جدی از سیاسی کردن فوتبال شده است.

تاج افزود: دو اتفاق در جام باشگاه‌ها وجود دارد. همیشه شکست ما مقابل عربستان خوب نبوده است و در این زمان بدتر است و باید به این مسابقات و نمایندگانمان در این رقابت‌ها با دید ملی نگاه کنیم. تصور من این است که اگر براساس قوانین عمل شود باید مسابقات صد در صد طبق روال گذشته برگزار شود و هیچ گونه توجیه منطقی وجود ندارد چرا که اگر تصمیم دیگری گرفته شود این روال همین طور ادامه خواهد پیدا کرد و شاید هم در ‌آینده کشورهای دیگری درخواست‌های دیگری را مطرح کنند.

وی گفت: اولین بازی ما بیستم بهمن ماه است که تیم نفت میزبان نماینده قطر در ورزشگاه آزادی تهران است و باید تلاش کنیم تا آن زمان تصمیم گیری کنیم. از طرفی باید این باشگاه‌ها را حمایت و از نظر مالی تقویت کنیم. باید به کمک وزارت ورزش و جوانان، با توجه به حساسیت‌های موجود، نمایندگان کشورمان را تقویت کنیم تا مردم شاهد باخت شکست نمایندگان کشورمان نباشند تا غرور ملی جریحه دار شود. ما هم کمک‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا اتفاقات به نفع نمایندگان کشورمان رقم بخورد از جمله امکان جذب یار کمکی.

مهدی تاج درباره مسابقات لیگ گفت: با توجه به شرایط فوتبال تصمیم گرفتیم بخشی از فشردگی لیگ را از نیم فصل دوم به نیم فصل اول منتقل کنیم. باید حدود 30 روز به تیم امید وقت می‌دادیم و بهترین حالت انداختن این فرصت در نیم فصل بود.

وی با ارائه آماری از لیگ برتر در پایان نیم فصل اول گفت: تا هفته هفدهم 175 میلیارد تومان در مجموع قرارداد ثبت کردیم که نسبت به سال گذشته 20 میلیارد کاهش هزینه داشتیم و با توجه به اینکه بیشترین باشگاه‌های ما دولتی هستند خوب است. استقلال با 18 میلیارد، سپاهان با 17.9 میلیارد و پرسپولیس با 16.5 میلیارد تومان بیشترین هزینه را در بین تیم‌های حاضر در لیگ تا اینجا داشته‌اند. تیم‌های استقلال خوزستان با 5.6 میلیارد، استقلال صنعتی با 5.9 و سایپا با 9میلیارد کمترین هزینه‌ها را داشته‌اند.

تاج تصریح کرد: از نظر سنی لیگ ما جوان‌تر شده است و بازیکنانی که به زمین رفته‌اند به همراه بازیکنانی که روی نیمکت بوده‌اند میانگین سنی 25.28 سال را داشته‌اند که خوب است. از طرفی میانگین بازیکنانی که تیم امید را تشکیل می‌دهند 21.97 سال است که بیش از 50 درصد مسابقات لیگ را بازی کرده‌اند. بازیکنان تیم امید 25 گل در لیگ به ثمر رسانده‌اند و 37 کارت دریافت کرده‌اند که نگران کننده است.

اخباری از تراکتورسازی و محمدی از راه‌آهن تقریبا تمام مسابقات را به طور کامل بازی کرده است و تعداد زیادی از بازیکنان نیز بیش از 1200 دقیقه بازی کرده‌اند که نشان می‌دهند بازیکنان تیم امید برآمده از لیگ هستند. امسال 270 گل و سال گذشته 306 گل به ثمر رسیده که شاهد کاهش گل‌ها بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما می‌خواستید بیرانوند به پرسپولیس منتقل شود، گفت: جلسه ای با طاهری گذاشتم و حتی با قنبرزاده هم صحبت کردم، چرا که می دانستیم ممکن اتفاقی برای گلر پرسپولیس رخ دهد،‌اما اصراری برای انتقال بیرانوند به پرسپولیس نداشتم، هر چند که اعتقاد دارم قوی بودن استقلال و پرسپولیس به نفع فوتبال کشور است.

تاج در مورد تغییراتی که در برنامه لیگ به خاطر آلودگی هوا به وجود آمد عنوان کرد: ما برنامه تیم را ابتدای فصل اعلام کردیم و دو برنامه به هر باشگاه دادیم که آن‌ها با برنامه دوم موافقت کردند. اما گاهی بعضی اتفاقات مثل آلودگی هوا اختیارش در دست ما نیست و باعث می‌شود تغییراتی در برنامه به وجود بیاید. مثلا ما در بحث گرمای هوا از فیفا استعلام گرفتیم که آیا بازی‌ها برگزار شود یا نه که آن‌ها گفتند گرما نیازی به تعطیلی ندارد ولی در این بین یک وقت استراحت یکی دو دقیقه‌ای برای آب خوردن به تیم‌ها داده شود که این اتفاق افتاد.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: در بحث آلودگی که در هفته شانزدهم لیگ برتر به وجود آمد ما استاندار خاصی برای این مسئله نداریم. این طور که در قوانین فوتبال آمده است باید در همان محل ورزشگاه دستگاه سنجش آلودگی گذاشته شود تا اگر آلاینده‌ها فراتر از حد مجاز بود مسابقه برگزار نشود. در این مواقع بیشتر به قوانین داخلی استناد می‌شود. مثلا اینکه در کشور ما اضطرار روی وجود آلاینده‌ها بیش از 150 بود. در شرایطی که آلاینده‌ها بین 50 تا 150 باشد از افراد دارای بیماری آسم و مشکل قلبی خواسته می‌شود به ورزشگاه نیایند و اگر آلاینده‌ها فراتر از حد مجاز برود از تیم‌ها می‌خواهیم که 24 ساعت در همان شهر بمانند تا در صورت بهبود شرایط آب و هوایی به میدان بروند.

تاج در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قصد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را دارد گفت: هنوز صحبت کردن در این باره زود است اما باید شرایطی فراهم شود تا همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما من کاندید نخواهم شد.

وی درباره احتمال کاندیداتوری اسلامیان نیز گفت: چیزی در این باره از او نشنیده‌ام.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره مشکل سربازان گفت: این هفته جلسه‌ای با مسئولان در این باره داشتیم. برخی دوستان نگران مصاحبه مربیان بودند در حالی که آنها حرف دلشان را زدند چرا که یک مربی زحمت می‌کشد و یک بازیکن را از پایه تا این مرحله می‌رساند اما زمان بهره‌برداری سرباز می‌شود. وقتی بازیکن نمی‌تواند ادامه بدهد این چرخه معیوب می‌شود که خوشبختانه با دید مثبت مسئولان به این موضوع نگاه شد. به نیازمند به استفاده درست از قوانین است.

وی ادامه داد: حدود 6 هزار و 700 مسابقه در طول سال برگزار می‌کنیم که تنها 2 تیم نظامی داریم تراکتورسازی و ملوان که این تیم‌ها هم بازیکنان غیرسرباز و بازیکن خارجی هم جذب می‌کنند. دنبال راه حلی هستیم تا این جوانگرایی در لیگ از بین نرود. وقتی این بازیکنان سرباز می‌شوند کسی نمی‌تواند از آنها استفاده کنند و باشگاه‌ها هم رغبت نمی‌کنند برای اینها هزینه کنند. تصمیم گرفته شد کارگروهی با حضور مسئولان تشکیل شود و با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود راه حلی پیدا کنیم.

تاج درباره صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها گفت: با توجه به قوانین AFC باشگاه‌ها باید استانداردهای لازم را داشته باشند. تا 25 مهر سال آینده فرصت داده شده است اما با توجه به اینکه قبلا خودمان به باشگاه‌ها توصیه می‌کردیم تا اصلاحات لازم را انجام دهند اما حالا با توجه به نرم‌افزاری که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه شده است باشگاه‌ها باید خودشان مدارک لازم را ارسال کنند. برای اینکه آنجا دچار مشکل نشوند صدور مجوز ملی را مطرح کردیم تا پیش از ارسال مدارک در داخل این موضوع بررسی شود.

وی تصریح کرد: قبلا یک تیم با قهرمانی در لیگ دسته اول مجوز حضور در لیگ برتر را دریافت می‌کرد اما حالا علاوه بر آن باید مجوز ملی را هم دریافت کند که شامل 33 مورد است.

رئیس سازمان لیگ در باره عدم استقبال تماشاگران از بازی‌ها گفت:‌خیلی بررسی کردیم هر وقت مسابقه‌ای را رایگان اعلام کردیم استقبال خوبی شد. به نظر می‌رسد باید قیمت بلیت‌ها را کاهش دهیم. بازی پرسپولیس را رایگان اعلام کردیم که 50 هزار نفر آمدند. در بازی با عربستان هم که رایگان بود که 80 تا 90 هزار نفر آمدند. نمی‌خواهیم شرط زیبا بازی کردن را نادیده بگیریم اما باید روز کاهش قیمت بلیت‌ها فکر کنیم. شاید الکترونیکی کردن بلیت‌ها نیز بی‌تاثیر نبوده است.

تاج در پاسخ به این سؤال که چقدر امسال به استقلال و پرسپولیس کمک شده است،‌گفت: سال گذشته 40 میلیارد درآمد داشتیم و پولی بابت پخش مسابقات از صدا و سیما نگرفتیم. 80درصد این مبلغ بعد از کسر دو درصد مالیات به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود و 20 درصد باقیمانده بین سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و سایر نهادها تقسیم می‌شود.

وی درباره مغایرت سال مالی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که باعث شده 8 سال گزارش حسابرسی مالی در مجمع ارائه نشود، گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم گزارش مالی ارائه دهیم چرا که گزارش ما تلفیقی است. گزارش خود را به مجمع سالیانه سازمان لیگ ارائه می‌دهیم و این گزارش در کنار سایر گزارش‌های کمیته‌های فدراسیون فوتبال در مجمع ارائه می‌شود.
منبع:مشرق
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اینم یه حرف مفت از مهدی تاج اصفهانی!!! لابد سپاهان و ذوب آهن بودجه شون رو دادند به استقلال ، پس هزینه‌هایی که تیم‌های همشهریت کرده اند کجا رفته کلک؟؟؟؟؟
آخرین اخبار