حمایت از فناوران برای جلوگیری از خام فروشی محصولات

معاون توسعه فناوری معاونت علمی از حمایت این ستاد از فناوران برای جلوگیری از خام فروشی محصولات در کشور خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایران در حوزه زیست فناوری‌، نانو و تکنولوژی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: سال 2014 حدود 5 هزار میلیارد سوغات مشهد از کشور چین وارد شده است در حقیقت می‌توان گفت اگر خراسان محصولاتی مانند زرشک‌، زعفران و عناب نداشت امروز بازارهای آن نیز حرفی برای گفتن نداشتند. از این رو ما آمادگی کامل برای حمایت از فناوران در کشور را داریم تا بتوانیم از خام فروشی محصولات جلوگیری کنیم.

وطنی با اشاره به بیکاری بی سوادان در کشور تصریح کرد: هم‌اکنون بیکاری بی‌سوادان در کشور کمتر از افراد تحصیل کرده است در حالی که تحصیل کرده‌ها باید با ایده پردازی به دنبال ایجاد کارآفرینی در جامعه باشند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی خاطر نشان کرد: سال گذشته 76 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان در کشور پرداخت شده است و 600 میلیارد ریال معافیت گمرکی و 15 میلیارد ریال معافیت گمرکی نیز برای این شرکتهای دانش‌بنیان اجرایی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: در مرداد ماه سال 92 در سطح کشور دو شرکت دانش‌بنیان، در مرداد ماه سال 93 به 156 شرکت دانش‌بنیان و مرداد ماه سال 94 نیز تعداد این شرکت‌ها درسطح کشور به یک هزار و 500 مورد رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار