خواهر خواندگی برای طلای سرخ در راه است

عضوشورای ملی زعفران گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین همانند زعفران تقلبی، یک چالش برای زعفران با کیفیت کشورمان به شمار می‌رود.

علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین بیان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای زعفران در چین همانند زعفران تقلبی، یک چالش برای زعفران با کیفیت کشورمان به شمار می‌رود اما نباید فراموش کنیم که زعفران گلخانه‌ای نمی‌تواند جای طلای سرخ ما را بگیرد.

وی افزود: سود جویی و فرصت طلبی افراد چنین تبعاتی را به بار آورده و حال اگر تشنج آفرینی قیمت‌ها استمرار یابد باید گفت که این موضوع به ضرر تولید تمام می‌شود.

حسینی بیان کرد: باتوجه به اینکه ایران بیش از 90 درصد زعفران جهان را تولید می‌کند اما به سبب گرانی بی حد و حصر قیمت‌ها و دخالت دلالان در بازار همواره نگران از دست دادن بازارهای جهانی هستیم اما گفتنی است که با اجرای طرح ملی کردن زعفران و حذف دلالان می‌توانیم جایگاه طلای سرخ کشورمان را در بازارهای هدف حفظ کنیم.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به صادرات پیاز زعفران تصریح کرد: صادرات رسمی پیاز زعفران از کشور ما به سایر کشورها ممنوع بوده اما نباید فراموش کرد که کشور ما تنها تولید کننده زعفران در دنیا نیست و به همین خاطر ممکن است پیاز زعفران از کشورهای دیگر به کشورهای رقیب صادر شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
چرا نمی تواند بگیرد . مردم دنبال کمترین قیمت هستند بنابراین باعث کاهش تقاضا وبه دنبال آن کاهش قیمت خواهیم بود
آخرین اخبار