اصفهان؛

نماینده فرماندار نقش محوری در شعب اخذ رای دارد/ مردم؛ ضلع اصلی انتخابات

فرماندار اصفهان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان اصفهان ۳۷ درصد افزایش دارد تا مردم به راحتی بتوانند رأی خود را در صندوق‌ها بیندازند و از طرفی فرآیند شمارش آراء با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فضل الله کفیل فرماندار اصفهان در جلسه رابطین نمایندگان فرماندار در انتخابات پیش‌رو گفت: پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس، دو رویداد بزرگ پیش‌روی کشور است.


وی افزود: از دستاوردهای مهم نظام اسلامی، تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است که با حضور پای صندوق های رای محقق می‌شود.

کفیل با اشاره به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات، اظهار کرد: رهبری مکررا از انتخابات به عنوان آبروی نظام اسلامی نام برده‌اند لذا می‌توان گفت که انتخابات مظهر مردمسالاری دینی است.

وی با بیان اینکه ضلع اصلی انتخابات را مردم تشکیل می دهند، افزود: مردم با حضور خودشان، خلق حماسه خواهند کرد و مسلما امنیت و انسجام ملی با حضور فعال مردم، ارتقاء می یابد.

فرماندار اصفهان با اشاره به گستردگی فضای انتخابات در اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان مرکز حوزه انتخاباتی استان اصفهان برای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری، حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان برای انتخاب ۵ نماینده برای شهر و پنج بخش شهرستان اصفهان، مرکز حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور، حوزه فرعی زرتشتیان کشور به مرکزیت تهران و حوزه فرعی کلیمیان کشور می باشد.

کفیل در ادامه به ۱۹ ستاد در بخش مرکزی و کلانشهر اصفهان اشاره و گفت: ۱۵ ستاد از ۱۹ ستاد شکل گرفته مربوط به مناطق ۱۵ گانه شهرداری است و همچنین علاوه بر آن یک ستاد در منطقه بهارستان، یک ستاد شعب سیار و دو ستاد مربوط به براآن شمالی و جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم شعب استان در شهرستان اصفهان مستقر شده است، تصریح کرد: ۸۴۹ شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان واقع است که از این تعداد ۷۳ شعبه سیار و ۷۷۶ شعبه ثابت وجود دارد.

فرماندار اصفهان افزود: از مجموع شعب مذکور، ۱۱۴ شعبه روستایی و ۷۳۵ شعبه شهری عنوان می شود که در هر شعبه ۱۶ تا ۱۹ نفر حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی شعب اخذ رای در شهرستان اصفهان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان اصفهان ۳۷ درصد افزایش دارد تا مردم به راحتی بتوانند رأی خود را در صندوق‌ها بیندازند و از طرفی فرآیند شمارش آراء با سرعت بیشتری انجام شود.

وی نماینده فرماندار را به عنوان محور و هماهنگ کننده در شعب اخذ رای دانسته و گفت: جلوگیری از تنش، ایجاد مزاحمت و همچنین برقراری نظم شعب از نقش های نماینده فرماندار است که با نگاهی پدرانه و اشراف کامل به مقوله برگزاری انتخابات  ورود پیدا می کند.

فرماندار اصفهان در تشریح وظایف نماینده فرماندار تاکید کرد: برخورداری از توانایی جسمی، شرایط قانونی و عدم وابستگی نسبی و سببی با نامزدها، احساسی عمل نکردن و عدم اعمال گرایش فردی، امانت دار بودن و اهتمام جدی به قانون داشتن، از جمله ویژگی هایی است که نماینده فرماندار باید دارا باشد.

وی با توجه به الزام آموزش نیروهای انتخاب شده، بیان کرد: مردم برای استفاده از حق خود در انتخابات شرکت می‌کنند بنابراین باید به خوبی از حقوق مردم حراست شود و در این رابطه، آموزش نیروهای انتخاب شده بسیار مهم است و اشرافیت کافی از مسائل و قوانین را در انجام وظیفه صحیح به فرد واگزار می کند.

کفیل با بیان اینکه نماینده فرماندار بیش از ۲۰ وظیفه دارد، اظهار کرد: نیروی آموزش دیده باید نسبت به وظایف محوله کاملا توجیه شده باشند چرا که آشنایی با وظایف با حضور در جلسات آموزشی به دست می آید.

فرماندار اصفهان، در پاسخ به سوالی مبنی بر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در اصفهان افزود: این موضوع هنوز رسما اعلام نشده است اما دولت زیرساخت ها را فراهم کرده است.

وی هیئت اجرایی را از معتمدین مردم دانسته و گفت: افراد با سلایق مختلف در هیئت اجرایی حاضر هستند که اعضای آنها از معتمدین خود مردم انتخاب شده اند.

فرماندار اصفهان در پایان در پاسخ به سوالی در رابطه با تایید یا رد صلاحیت محکومین دستگاه های قضایی، اضافه کرد: در اصفهان هیچ موردی در رابطه با تایید صلاحیت محکومین دستگاه های قضایی نداشته ایم و افرادی که تایید صلاحیت شدند از این نظر مشکلی ندارند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.