احزاب یمنی در سفارت ایران در صنعا چه کردند؟

گروهی از نمایندگان احزاب یمنی پس از حمله جنگنده های سعودی، در سفارت کشورمان در صنعا حضور یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی از نمایندگان احزاب یمنی با حضور در سفارت کشورمان در صنعا، حمله هوایی عربستان سعودی به این سفارتخانه را محکوم کردند.

نمایندگان احزاب یمنی روز یکشنبه در جریان این بازدید با دیپلماتهای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام همبستگی کردند.

بر اساس این گزارش، جمعی از نمایندگان احزاب یمنی به ریاست دکتر عبدالملک الحجری، ضمن حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، تجاوز و فتنه گری عربستان و بی توجهی آن کشور به رعایت مبادی و پروتکلهای بین المللی درخصوص احترام و حراست اماکن دیپلماتیک را محکوم کردند.

نمایندگان احزاب یمنی همچنین حمایت احزاب متبوعه خود را از حضور و استمرار فعالیتهای سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

در این دیدار نمایندگان احزاب و گروه های مخالف تجاوزگری سعودی، حمایت و همسویی و همبستگی سیاسی خود را در عین وجود سلایق و نظرات و ایدئولوژیهای مختلف با انصارالله، اعلام کردند و از مسئولان جمهوری اسلامی خواستار ایفای نقش سیاسی و بین المللی بیشتری در حمایت از حقانیت مردم یمن و ایجاد صلح و ثبات در منطقه شدند.

یاد آور می شود احزاب یمنی که برای محکومیت حمله عربستان سعودی، به سفارت کشورمان در صنعا رفته بودند، احزاب مختلف با سلایق قومی عربی، سوسیالیستی، و احزاب جنوبی، لیبرال، شیعه، زیدی و سلفی بودند.

در این دیدار مرتضی عابدین کاردار جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حضور احزاب مختلف یمنی از همبستگی احزاب سیاسی حول دو موضوع انقلاب مردمی و ضدیت با جنگ و تجاوز عربستان و گروههای تکفیری تقدیر کرد و به نمایندگی از جمهوری اسلامی پیروزی و نصرت اللهی را برای مردم یمن خواستار گردید.

جنگده های عربستان سعودی چهارشنبه گذشته، سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را محکوم کرد؛ در این حمله تروریستی خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد و تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی زخمی شدند.

"حسین جابری انصاری" اظهار داشت: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض همه کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در همه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت برعهده دولت عربستان است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
مرگ بر ال سقوط .با ایران در نیفتید یگو خوب جمله اردلان به نایب .در سریال مادرانه .دوروبر ایران ما نیا وهابی وحشی بگو خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
این عکس واقعا مربوط به سفارت ایران در یمن است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام
مرگ بر ال سعود
مسئولین دولت به فکر دریافت خسارت باشن این کار ال سقوط رو محکوم کنن اول عربستان با ازار و اذیت شهروندان ما و سپس با فاجعه منی شروع کرد هر بلایی سر عربستان بیاریم حقشونه منتظر نابودیشون باشن
آخرین اخبار