مشهد؛

آزاد سازی 750 هکتار از اراضی ملی کشف رود

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: 750 هکتار از زمین های کشاورزی کشف رود که قبلا با پساب آلوده آبیاری می شد با تلاش دستگاه های اجرایی آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخشی محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد گفت :یکی از موفقیت های این طرح این بود که با کمترین تنش و درگیری این کار انجام شد و در این رابطه یک نفر به شش ماه حبس و برای چند نفر نیز احضاریه صادر شد.

وی گفت: بر اساس قانون تمام مسیرها و بسترهای رودخانه ها متعلق به دولت است و دستگاه قضایی وظیفه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را دارد و تهدید سلامت عمومی خط قرمز این نهاد است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: اجرای طرح نجات کشف رود با حمایت کامل دستگاه قضایی انجام شد و به صورت قانونی تمام مراحل آن با رعایت حقوق دیگران صورت گرفت.

مدیر کل آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طرح احیاء و آزاد سازی مسیر رودخانه تاریخی کشف رود مشهد امسال به همت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی و همکاری دستگاههای مرتبط آغاز شد و تاکنون 52 کیلومتر از بستر این رودخانه رهاسازی شده است.

محمد حسین جعفری افزود: کل مسیر کشف رود، اعم از فرعی و اصلی، که آزادسازی آن در حال اجراست 100 کیلومتر است و در پایان این طرح یکهزار و 300 هکتار از اراضی اطراف کشف رود آزادسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشف رود و اراضی اطراف آن از نزدیکی مرز ترکمنستان در قوچان آغاز شده و تا دشت مشهد ادامه می یابد.

مدیر کل آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در قالب طرح نجات و آزادسازی مسیر کشف رود مشهد، 42 کیلومتر مسیر اصلی رودخانه و هشت کیلومتر مسیر فرعی آن تاکنون آزادسازی شده است.

محمد حسین جعفری با بیان اینکه اجرای کامل طرح ساماندهی کشف رود سه سال به طول می انجامد، افزود: اجرای طرح کامل ساماندهی کشف رود پس از نجات و رهاسازی بستر رودخانه شامل درخت کاری، فضاسازی محیط، زیباسازی و جاده سازی است.

وی هزینه اجرای طرح نجات کشف رود بر اساس مصوبه دولت را یکهزار و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچ مبلغی در این خصوص تخصیص نیافته است و بخشی از هزینه اقدامات انجام شده در طرح نجات کشف رود از محل اعتبار جاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی پرداخت شده و بخشی نیز دیون باقی مانده از پیمانکاران است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.