زاهدان؛

خرید 4 دستگاه الکتروموتور برای خط انتقال آب زابل به زاهدان

مدیر بهره‌برداری خط انتقال آب از زابل به زاهدان گفت: 4 دستگاه الکتروموتور 1550 کیلو وات ساخت آلمان برای خط انتقال آب زابل به زاهدان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ مسعود خیاطی افزود: پس از بحران آبی شهر زاهدان در سال 1388 به دلیل کمبود آب، ناگزیر پمپ چهارم (رزرو) در ایستگاه‌های پمپاژ با توجه به طراحی اولیه پمپاژ در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این موضوع موجب فشار مضاعف برای الکتروپمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ شده و به دلیل نبود الکتروموتور رزرو برای جایگزینی در شرایط خرابی و تعمیرات اضطراری، شهر زاهدان مکرراً دچار تنش آبی می‌شد با توجه به عمر 13 ساله تأسیسات و استهلاک آن و نیاز به نوسازی و قرار گرفتن در شرایط اطمینان، با اهتمام و دستور مدیر عامل شرکت با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی خرید الکتروموتور در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دستگاه از الکتروموتورهای مذکور در ایستگاه‌های پمپاژ نصب و راه اندازی و دو دستگاه دیگر مراحل ساخت را طی می‌کنند که امیدواریم تا پایان سال به ایران ارسال شوند.

وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت بر اساس استانداردهای سختگیرانه است گفت: با توجه به تجربه 13 ساله بهره برداری از موتورهای زیمنس ایرادات و نقاط ضعف موجود آنالیز شد و موتورهای جدید بر اساس استاندارد سطح بالا، سفارش ساخت داده شد به عنوان نمونه این موتورها برای کارکرد در محیط با دمای ٥٥ درجه سانتیگراد طراحی شده‌اند و از سیستم خنک کننده پیشرفته‌تری بهره می‌برند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.