سمنان;

بهرمندی سالانه 4 میلیون نفر از خدمات بسیج جامعه پزشکی

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت : در پنج سال گذشته 11 میلیون نفر در کشور تحت خدمات رایگان در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر محمد رئیس زاده  با حضور در مجمع سالانه بسیج جامعه پزشکی استان سمنان، با بیان اینکه این خدمات در مناطق محروم، صعب العبور و مرزی ارائه می شود، اظهارداشت: بیمارستان های صحرایی، تیم های تک تخصصی، تیم های بهداشتی درمانی و تیم های اضطراری در انجام این خدمات نقش زیادی دارند.
 وی با اشاره به تلاش بسیج برای تغییر ارائه خدمات از درمان محور به بهداشت محور خاطر نشان کرد: به این ترتیب عمده خدمات ما به سوی آموزش های بهداشتی، چادرهای سلامت، غربال گری بیماری ها و آموزش تغذیه سوق می یابد.

 رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تعداد تیم های اضطراری سازماندهی شده را شش هزار تیم عنوان کرد و افزود: این تیم ها در مواقع بحران آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور را دارند.

رئیس زاده با بیان اینکه در پنج سال گذشته 11 میلیون نفر در کشور تحت خدمت رایگان در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتند، اظهار داشت: علاوه بر این حدود 35 تیم نیز به کشورهای آسیایی و افریقایی اعزام شده اند.

 وی کار اصلی این نهاد در حوزه های فرهنگی را حفظ روحیه ایثار، جهاد و اخلاق پزشکی خواند و تاکید کرد: شهدای جامعه پزشکی مظلوم هستند و زیاد به آن ها پرداخته نمی شود؛ یکی دیگر از وظایف ما زنده نگه داشتن یاد آن هاست .

رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور اضافه کرد: چاپ 15 کتاب خاطرات شهدا، گردآوری خاطرات پزشکان دوران دفاع مقدس، آماده سازی نرم افزار جامع بهداری رزم و سرکشی به خانواده شهدای جامعه پزشکی نیز از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی است.

رئیس زاده همچنین با اشاره وجود 50 بیمارستان صحرایی در کشور یادآور شد: اولویت ما تلاش برای بهداشت محور شدن این بیمارستان هاست و هرچقدر دسترسی مردم به خدمات درمانی در شبکه سلامت کشور بیشتر شود نیاز به بیمارستان های صحرایی نیز کم تر خواهد شد.

 وی با بیان اینکه 400 کانون فعال این حوزه در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم تحولی جدی در حوزه سلامت ایجاد می شود.

 این مقام مسوول ضمن تاکید بر لزوم تشخیص اولویت اصلی حوزه سلامت خاطر نشان کرد: باید راه حل ها را جمع بندی کرده و به پتانسیل عظیم بسیج واگذار کنیم تا در رفع معضلات اقدام کند ولی متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است. 

رئیس زاده همچنین در ادامه صحبت های خود در خصوص وظایف بسیج، استکبار ستیزی را یکی از پایه های نظام و مولفه های اصلی نهضت امام خمینی (ره) دانست و گفت: برخی از جریانات همیشه در تلاشند که اصول اساسی این نهضت را تضعیف کنند در حالی که استکبار هنوز در تمام ابعاد خود جاری است. 

وی وارد کردن مفاهیم اساسی قرآنی در ادبیات سیاسی کشور را یکی از هنرهای امام خواند و اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی با تشریح معانی و خصوصیات استکبار، مصداق واقعی آن یعنی آمریکا را شیطان بزرگ نامید آن هم در شرایطی که هیچ کس جرات این کار را نداشت.

 رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور با بیان اینکه قیام باید برای خدا صورت گیرد، اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ افرادی که با انگیزه های دیگری به مبارزه با استکبار برخاستند با انحراف مواجه شده اند. 
 
رئیس زاده سازش نکردن با استکبار را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: برخی فکر می کنند اگر با دنیای غرب کنار آمده و دست از آرمان های خود بکشیم می توانیم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم در حالی که این فریبی غالب است و ما راهی جز تداوم راه امام نداریم. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با ذکر این مطلب که داشتن روحیه جهادی لازمه مبارزه با استکبار است، تصریح کرد: امروز این روحیه جهادی بسیار پرشورتر و باکیفیت تر نسبت به دوران دفاع مقدس در میان جامعه پزشکی ما وجود دارد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: 4میلیون ، بسیج ، پزشکی ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.