شهرکرد؛

اعزام به سامرا در برنامه های سفر عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با توجه به امنیت مسیر سامرا برای حضور زائران، به زودی اعزام به سامرا در برنامه های سفر به عتبات عالیات گنجانده می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعید اوحدی در سفر به شهرکرد و دیدار با کارگزاران حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون امنیت در کشور عراق مطلوب بوده و با آزادسازی شمال عراق از دست داعشی ها، مسیر سامراء برای حضور زائران امن شده است.

وی با اشاره به ظرفیت اعزام دو میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات عراق بدون احتساب ایام اربعین حسینی (ع) افزود: در حال حاضر بیش از 700 هزار نفر از سوی دفاتر حج و زیارت کشور به این اماکن مقدسه اعزام می شوند که برای افزایش آن باید از ظرفیت مساجد و نهادها استفاده کرد.

اوحدی، سیاست سازمان حج و زیارت را برخورد جدی و قاطع با متخلفان اعزام زائران اعلام کرد و از مردم خواست: برای سفر به عتبات عالیات از مجاری قانونی و دفاتر زیارتی مجاز استفاده کنند.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری هم در ادامه این نشست گفت: این استان در حال حاضر دارای 800 کارگزار و 6 دفتر خدمات زیارتی بوده که یک دفتر در شرف تاسیس و 3 دفتر نیز در حال پیگیری است.

یوسف آقابزرگی، همچنین خواستار برقراری پروازهای عتبات عالیات و مکه و مدینه از این استان شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.