کرمان؛

ثبت‌نام افراد با گروه خون‌های نادر در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: افرادی که دارای گروه خونی نادر هستند، برای ثبت‌نام در بانک اطلاعاتی به پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از کرمان؛ محمد رضا مهدی زاده افزود: سازمان انتقال خون ایران طی 40 سال فعالیت توانسته با توجه به فرهنگ دینی، مذهبی و حس خیرخواهی هموطنانمان در اهدای خون شاخص‌های بسیار مطلوبی را کسب کند‌ و در سازمان بهداشت جهانی در مرتبه بالایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون در منطقه امروز مقام نخست را به خود اختصاص داده، خاطر نشان کرد: از این رو برای دستیابی به نقطه مطلوب کمی و کیفی وارد برنامه ملی خون‌های نادر شده است‌.

مهدی‌زاده از 21 دی به عنوان روز ملی اهداکنندگان خون‌های نادر یاد و تصریح کرد: این روز آغاز سرفصل جدیدی برای کمک‌رسانی بیشتر و ارتقای حوزه انتقال خون است.

وی یادآور شد: سازمان انتقال خون ایران‌ بانک اطلاعاتی خون‌های نادر را در کشور تشکیل داده و پس از شناسایی و تأیید خون‌های نادر با انجام آزمایش‌های تخصصی نام و مشخصات هویتی فرد در این بانک ثبت می‌شود تا در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی‌زاده گفت: در استان کرمان تاکنون در مورد گروه خونی نادر موردی ‌مشاهده نشده است، لذا با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع افرادی که دارای گروه خونی نادر هستند، برای ثبت‌نام در این بانک اطلاعاتی به پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان مراجعه کنند.

وی افزود: تاکنون 5 هزار نفر که دارای خون بسیار نادر بوده در این بانک ملی جهانی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها: گروه خونی ، نادر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.