کرمان؛

ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در استان کرمان از ابتدای سال 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دکتر حسین رشیدی گفت: در اين طرح كشتارگاه هاي طيور مجاز به عرضه لاشه هاي سنگين تر از وزن 2 كيلو گرم نخواهند بود و طبعاً فروشندگان مرغ در سطح شهر نيز موظف به رعايت این مسئله هستند.

وی خطاب به پرورش دهندگان طیور در استان ، افزود: به این نکته دقت داشته باشید که بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایید که طول دوره پرورش از 45 روز عبور نکرده و وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بیشتر نباشد.

دکتر رشیدی كاهش چربي و ضايعات مرغ، ارتقاء كيفيت لاشه به دليل كم چرب بودن و كاهش مصرف داروها بويژه آنتي بيوتيك ها و كاهش احتمال باقيمانده آنها درگوشت مرغ را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: به دنبال كاهش دوره پرورش و در نتيجه كاهش هزينه هاي توليد و بهبود ضريب تبديل و اقتصادي شدن توليد استفاده از این روش برای تولید کنندگان نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

دکتر رشیدی تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری بالای انجام شده در صنعت طیور استان و اهمیت توسعه پایدار این صنعت در تامین امنیت غذایی مردم لازم است تشکل ها ، اتحادیه ها و تعاونی مرغداران مدیریت زنجیره تولید تا عرضه گوشت مرغ را بعهده گرفته و با تدابیر لازم نوسانات شدید بازار و خسارتهای احتمالی به مرغداران را مدیریت و از تولید کنندگان حمایت کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: عرضه ، مرغ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.