بهترین‌های فوتبال جهان - 2015

ستاره آرژانتینی دست نیافتنی شد/توپ طلا در دستان مسی +تصاویر و فیلم

مراسم اهدای توپ طلا امشب در سوییس برگزار شد و لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 انتخاب شد.

گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مراسم اهدای توپ طلا امشب در سوییس برگزار شد و لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 انتخاب شد.

سرانجام لیونل مسی برای پنجمین بار فاتح توپ طلا شد

توپ طلا در دستان مسی +تصاویر و فیلم

مسی پس از دریافت جایزه گفت : این لحظه بسیار ویژه ای برای من است، دوباره به روی سن برگشتم، تا برنده یک توپ طلای  دیگر باشم. باور نکردنی است. پنجمین توپ طلای من است. این بیش از آن چیزی است که من به عنوان یک کودک در رویاهای خود می پروراندم. می خواهم از هم تیمی هایم تشکر کنم، بدون آنها هیچ یک از این موفقیت ها ممکن نبود. من می خواهم به طور کلی از فوتبال تشکر کنم برای خوبی ها و بدی هایش.

کی‌روش و تیموریان مسی را انتخاب کردند
پس از برگزاری مراسم برترین‌های سال 2015، لیست سرمربیان و بازیکنانی که به نامزدهای فیفا رای دادند منتشر شد و بر این اساس آرای کی‌روش و تیموریان بهعنوان سرمربی و کاپیتان مشخص شد.
بر این اساس کی‌روش به مسی (5 امتیاز)، رونالدو (3 امتیاز) و نیمار (یک امتیاز) رای داد و تیموریان هم به همین ترتیب رای داد.

سه نامزد نهایی توپ طلا به چه کسانی رای دادند؟
پس از پایان مراسم اهدا توپ طلا فاش شد سه نامزد نهایی توپ طلای سال 2015 به چه کسانی رای داده اند.
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان
مراسم اهدا توپ طلا دقایقی پیش با پیروزی لیونل مسی بر رونالدو  و نیمار به پایان رسید، تا نابغه فوتبال جهان برای پنجمین بار بهترین بازیکن جهان شود.
  اما بسیاری از علاقمندان فوتبال مایلند بدانند این سه ستاره فوتبال جهان خود به کدام بازیکنان رای داده اند.
سه بازیکنی که نیمار به آنها رای داد عبارتند از 1- لیونل مسی 2- لوئیس سوارز 3- ایوان راکیتیچ
کریستیانو رونالدو به سه هم تیمی خود رای داد 1- کریم بنزما 2- خامس رودریگز 3- گرت بیل
و بالاخره این که بازیکنان منتخب لیونل مسی فاتح پنجمین توپ طلا هم هر سه از بارسا بودند .این بازیکنان عبارتند از 1- لوئیس سوارز 2- نیمار 3- آندرس انییستا

از مجموع آرای شمارش شده برای انتخاب بهترین بازیکن جهان لیونل مسی 41.33  ، کریستیانو رونالدو  27.76 و  نیمار 7.86 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

*تیم منتخب فیفا اعلام شد

مراسم توپ طلای فوتبال جهان امشب در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و بر این اساس تیم منتخب فیفا اعلام شد.

دروازه‌بان: مانوئل نویر (بایرن مونیخ)،

مدافعان: تیاگو سیلوا (پاری سن ژرمن)، مارسلو (رئال مادرید)، سرخیو راموس (رئال مادرید)، دنی آلوس (بارسلونا)

هافبک‌ها: اینیستا (بارسلونا) مودریچ (رئال مادرید)، پل پوگبا (یوونتوس)،

مهاجم: نیمار، مسی، رونالدو

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟

*پل پوگبا پس از قرار گرفتن در تیم منتخب فیفا گفت: برای من حضور در میان بازیکنانی با این کیفیت افتخار است و امیدوارم که این آخرین بار نباشد.

*ژیل الیس بهترین بازیکن زن جهان شد.
وی سرمربی تیم  ملی زنان امریکا است که  با این تیم  تابستان گذشته قهرمان جام جهانی  زنان شد.
سرمربی تیم ملی زنان امریکا پس از دریافت جایزه گفت: این جایزه را به افراد بسیاری تقدیم می کنم .به بازیکنانم، کاپیتان و کادر فنی تیم ملی ایالات متحده آمریکا  که من صمیمانه از آنها قدردانی می کنم .آن را به دوستان و خانواده ام و پدرم که  اولین مربی من بود تقدیم می کنم بسیار عالی است که  او را  امشب  در بین جمعیت می بینم.
توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟

*انریکه برترین مربی سال شد

لوئیس انریکه،
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا به عنوان بهترین مربی سال 2015 فوتبال دنیا انتخاب شد.
در غیاب او که به مراسم نیامده بو د رابرت فرناندز  مدیر فنی بارسا جایزه را گرفت.
فرناندز پس از دریافت جایزه گفت لوئیس دوست داشت در این مراسم باشد اما به دلیل مشغله کاری نتوانست بیاید.

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟+تصاویر

*تاکید فیفا بر اهمیت مساله جهانی پناهندگان و آوارگان جنگ

قبل از دعوت از جرارد آساموا به عنوان نامزد و برنده جایزه بازی جوانمردانه در فوتبال فیلم کوتاه و بسیار تاثیرگذاری از کمک‌های مردمی فیفا در جهان پخش و طی آن به دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید و کمک های آنها اشاره شد.

آساموا و مجری برنامه نیز بارها بر اهمیت کمک به پناهندگان در سراسر جهان تاکید کردند. بر لزوم کمک منطقی به آوارگان جنگی نیز در این مراسم تاکید جدی صورت گرفت.

آساموا در این مراسم به صورت نمادین جایزه فیرپلی و بازی جوانمردانه را دریافت کرد.

*جایزه بهترین گل یا همان چایزه پوشکاش به وندل لیرا رسید
وندل گفت از خدا سپاسگزارم  ،و از خانواده ام  و از تمام کسانی که به من رای دادند تشکر می کنم.
لیرا  سپس آیه ای از انجیل خواند که می گوید.. وقتی جالوت پدیدار شد  همه به او نگریستند و گفتند هیچ کس نمی تواند او را شکست دهد، اما داود گفت : او(خدا) بسیار بزرگ است.

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟+تصاویر و فیلم

کارلی لوید مهاجم تیم ملی زنان امریکا بهترین بازیکن زن سال 2015 شد
او پس از دریافت جایزه گفت واقعا افتخار می کنم.می خواهم از الیس ،کادر فنی  تشکر کنم.بدون کمک هم تیمی هایم  نمی توانستم در این جایگاه بایستم


توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟+تصاویر و فیلم



*بالاخره 11 ژانویه هم از راه رسید، همان تاریخی که فدراسیون جهانی فوتبال از مدت ها قبل آن را به عنوان روز انتخاب بهترین بازیکن جهان و فاتح توپ طلای سال 2015 تعیین کرده بود.

*آیین انتخاب بهترین بازیکن جهان  یا مراسم توپ طلا
امشب ساعت 21 در سالن کانگرس هاوس ((Kongresshaus زوریخ برگزار خواهد شد.
توپ طلا جایزه ای است که هر سال به بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا داده می شود. شروع این مراسم از سال 2010 بوده است؛ زمانی که جایزه توپ طلای فرانس فوتبال و بازیکن سال فیفا با هم ادغام شدند.

*امشب علاقمندان فوتبال در سراسر جهان پای گیرنده های صوتی و تصویری خود خواهند بود تا فاتح توپ طلای 2015 را بشناسند، هرچند پیش بینی هایی شده و بسیاری از آنها ها از قبل حدس هایی زده اند ،اما همه در انتظار اعلام رسمی هستند.

*در این مراسم علاوه بر انتخاب بهترین بازیکن مرد و زن جهان بهترین مربی مرد و زن سال  و بهترین گل جهان  یا همان برنده جایزه فرانتس پوشکاش در سال  2015 نیز انتخاب خواهند شد. 

*امشب از بین لیونل مسی، نیمار دو ستاره بارسلونا و کریستیانو رونالدو ستاره رئال مادرید یک نفر به عنوان فاتح توپ طلا انتخاب خواهد شد که پیش بینی های درج شده دراکثر مطبوعات جهان به ویژه اروپا شانس لیونل مسی را بیش از دو نامزد دیگر می دانند.

*سه نامزد نهایی توپ طلا فیفا پس از انجام  فرآیند رای گیری از سر مربیان و کاپیتان های تیم های ملی مردان 207 فدراسیون عضو فیفا و همچنین نمایندگان رسانه های بین المللی انتخاب شده اند. فرایند انتخاب سه نامزد نهایی بهترین بازیکن زن فوتبال جهان زنان نیز با کمک مربیان و کاپیتان های تیم ملی زنان و نمایندگان رسانه ها  انجام شد و همچنین برای انتخاب نامزدهای نهایی  بهترین مربیان مرد و زن جهان هم همین فرایند طی شد.

*در انتخاب بهترین بازیکن  و مربی مرد و زن سال 2015 روند رای گیری به این صورت است که سرمربی و کاپیتان  هر یک از تیم های ملی نام  نامزدهای اعلام شده را به عنوان گزینه اول دوم یا سوم خود انتخاب می کند. به انتخاب اول 5 به انتخاب دوم 3 و به انتخاب سوم یک امتیاز تعلق می گیرد.پس از پایان رای گیری مجوع امتیازها محاسبه می شود و بازیکن یا مربی که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشد به عنوان فرد پیروز انتخاب می شود.

درصورتی که امتیاز دو نامزد با هم برابر باشد کسی که بیشتر انتخاب اول رای دهندگان بوده برنده خواهد شد.

* آخرین مهلت رای دهی 20 نوامبر 2015 بود.
همانطور که اشاره شد نامزدهای بهترین بازیکن مرد سال عبارتند از لیونل مسی آرژانتینی  و نیمار برزیلی از بارسلونا و کریستیانو رونالدوی پرتغالی از رئال مادرید

نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن زن سال هم عبارتند از: کارلی لوید ازآمریکا - ، آیا میاما از ژاپن و سلیا ساسیچ از آلمان 

در میان بازیکنان زن نیز شانس لوید بیش از دو نامزد دیگر است.این مهاجم امریکایی در رقابت های جام جهانی سال گذشته کفش طلا را از آن خود کرد. 

*مسی و نیمار دقایقی پیش بارسلونا را به مقصد زوریخ ترک کردند تا امشب در مراسم توپ طلا حاضر باشند. لوئیس سوارز نیز با انتشار عکسی در توئیتر خطاب به دو هم تیمی خود که امشب شانس دریافت توپ طلا را دارند نوشت:" از مراسم لذت ببرید دوستان من. شما حقیقتا بهترین هستید."

*سه نامزد نهایی کسب جایزه برترین مربی مرد و زن سال 2015 نیز به شرح زیر هستند:
 نامزدهای بهترین مربی مرد سال: پپ گواردیولای اسپانیایی سرمربی بایرن مونیخ، لوییز انریکه اسپانیایی سرمربی بارسلونا، خورخه سمپائولی آرژانتینی  سرمربی تیم ملی شیلی
در بین این سه نامزد شاید شانس انریکه بیش از دو نفر دیگر باشد چرا که بارسا را به فتح دومین سه گانه اش رهنمون کرد اما سمپائولی نیز شانس خوبی دارد او موفق شد با شیلی بر آرژانتین غلبه کند و فاتح کوپا امریکا شود.
 
*نامزدهای بهترین مربی زن سال: ژیل الیس آمریکایی سرمربی تیم ملی آمریکا، مارک سمپسون ولزی سرمربی تیم ملی انگلیس، نوریو ساساکی ژاپنی  سرمربی تیم ملی ژاپن 

داعش در مراسم توپ طلا

مسئولان اجرایی فیفا بر این باورند که اطلاعات و سوابق دارندگان بلیط مراسم زنده توپ طلا باید چک شود.
 
بر اساس این گزارش مسئولان فیفا هشدار دادند که به افرادی که بلیط مراسم را تهیه نکردند، اجازه حضور در مراسم توپ طلا را نخواهند داشت.

*فیفا برنامه زیر را برای مراسم امروز در نظر گرفته است. ساعت ها به وقت ایران است.

۱۶:۳۰ : کنفرانس مطبوعاتی نامزدهای بهترین مربی زن سال جهان : جیل الیس، مارک سمپسون و نوریو ساساکی

۱۷:۰۰ : کنفرانس مطبوعاتی نامزدهای بهترین بازیکن زن سال جهان : کارلی لوید، آیا میاما و سلیا ساسیچ

۱۷:۳۰ : کنفرانس مطبوعاتی نامزدهای بهترین مربی مرد سال جهان : سامپائولی فقط حضور دارد و گواردیولا و انریکه غایب هستند.

۱۸:۰۰ : کنفرانس مطبوعاتی نامزدهای بهترین بازیکن مرد سال جهان : نیمار، کریستیانو رونالدو و مسی

۱۹:۳۰ : آغاز مراسم فرش قرمز. مدعوین وارد تالار برگزاری مراسم می شوند.

۲۱:۰۰ : آغاز مراسم

۲۲:۳۰: پایان مراسم

*فیفا تدابیر امنیتی را افزایش داد

روابط عمومی فیفا و مقامات برگزار کننده مراسم نتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2015 در ابعاد مختلف شروع به اطلاع رسانی کرده و به مردم خبر داده‌اند تنها در صورت داشتن بلیت اجازه ورود به محوطه را خواهند داشت. هیچکسی حق ورود به محوطه مراسم با کوله پشتی را نخواهد داشت و نیروهای امنیتی مجاز به بازرسی بدنی همه مردم خواهند بود.

بسیاری از هواداران برای رسیدن به کنار ستارگان دعوت شده به این مراسم از چند هفته گذشته بلیت مخصوص و گران قمیت آن را خریداری کرده‌اند اما اکنون از شنیدن این خبر بسیار دلخور خواهند بود چرا که نیروهای امنیتی با توجه به پیام‌های دریافتی مشکوک در چند دقیقه گذشته، اجازه نزدیک شدن مردم به ستارگان و میهمانان ویژه را صادر نخواهند کرد.

*کنفرانس خبری پیش از مراسم سه نامزد نهایی توپ طلا آغاز شد:

نیمار، مهاجم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی برزیل گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم و در کنار دو بازیکن بزرگ که آنها را تحسین می‌کنم، هستم. امیدوارم که باز هم به اینجا برگردم و امیدوارم که تیمم به روند کسب عناوین قهرمانی ادامه دهد تا من بتوانم باز هم برگردم.

کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی پرتغال هم اظهار داشت: توپ طلا جایزه‌ای خاص است. شما در طول سال سخت تلاش می‌کنید تا به چیزهای بزرگی دست پیدا کنید، نه فقط جام‌های تیمی بلکه افتخارات انفرادی. توپ طلا جایزه‌ای زیباست و ما یک بار دیگر برای کسب این جایزه نامزد شده‌ایم. این هشتمین باری است که من اینجا حضور پیدا می‌کنم و خوشحالم که یک سال دیگر فرصت حضور در این مراسم را پیدا کرده‌ام. توپ طلا، جایزه‌ای بی‌نظیر و فوق‌العاده است. واژگان مورد علاقه من، تعهد و سختکوشی هستند. شما باید در کارتان جدی باشید. اینکه هشت سال است در این مراسم حضور دارم اتفاقی نیست. همه ما استعداد داریم، اما استعداد بدون تلاش هیچ چیز نیست. من عاشق فوتبال بازی کردن و شکستن رکوردها هستم.

لیونل مسی، مهاجم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی آرژانتین در این کنفرانس خبری خاطر نشان کرد: همان‌طور که کریستیانو گفت، همین که در این مراسم حضور داشته باشی لذتبخش است و اتفاقی زیبا. من اینجا هستم تا از این مراسم لذت ببرم. چه من توپ طلا را ببریم چه نفرات دیگر، چیزی درباره این مراسم عوض نخواهد شد. هر سال من سعی می‌کنم که از سال قبلم بهتر باشم. پارسال خوشبختانه توانستیم رقبای‌مان را شکست دهیم. من فکر می‌کنم که ما سال را با انجام کارهایی بزرگ به پایان رساندیم. سال گذشته برای ما سالی پر از شادی و پیروزی بود و انتخاب یکی از آن لحظات برایم سخت است.

*کنفرانس خبری پیش از مراسم سه نامزد نهایی بخش برترین بازیکنان زن سال:

سلیا ساسیچ، مهاجم تیم ملی آلمان، یکی از سه نامزد جایزه برترین بازیکن سال: برای من حضور در این مراسم و در میان سه نامزد نهایی یک افتخار است که هرگز حتی رؤیای آن را هم در سر نداشتم. حتی فکرش را هم نمی‌کردم که روزی اینجا در مراسم بهترین‌های فوتبال دنیا بنشینم. خوشحالم که در کنار بهترین بازیکنان دنیا هستم.

کارلی لوید، مهاجم تیم ملی آمریکا، قهرمان جام جهانی زنان در سال 2015 و یکی از سه نامزد نهایی جایزه برترین بازیکن زن سال: شرکت در این مراسم برای من افتخاری بی‌نهایت بزرگ است. من اینجا در کنار بهترین بازیکنان دنیا نشسته‌ام. می‌‌دانم که ما در سه تورنمنت بزرگ بین‌المللی اخیر با ژاپن روبه‌رو شده‌ایم و این تیم هر بار کار ما را سخت کرده است. حضور در میان سه نامزد برتر جایزه برترین بازیکن سال آرزوی هر بازیکنی است.

آیا میاما، هافبک و کاپیتان تیم ملی ژاپن، نایب قهرمان جام جهانی 2015 زنان و یکی از سه نامزد نهایی بازیکن زن سال: انتخاب شدن به عنوان یکی از سه نامزد نهایی واقعاً افتخار بزرگی است آن هم در کنار این دو نفر (ساسیچ و لوید) که باعث می‌شود احساس کنم همچنان می‌خواهم به دوران بازیگری‌ام ادامه دهم.

*رونالدو: دوست داشتم پای چپ مسی را داشتم

در آستانه شروع مراسم اهدا توپ طلا و در کنفرانس مطبوعاتی از رونالدو و مسی سوال شد مایل بودند کدام ویژگی طرف مقابل را در خود داشتند.

وقتی این سئوال از کریستیانو رونالدو پرسیده شد و از خواسته شده یکی از ویژگی های لیونل مسی را که دلش می خواست در خود داشته باشد، انتخاب کند ،او جواب صادقانه ای داد.

ستاره تیم ملی پرتغال گفت: پای چپ او واقعا خوب است، دوست داشتم آن را داشته باشم.اما جواب مسی، در عین حال، کمی مبهم بود.

او گفت :کریستیانو کیفیت ها و ویژگی های زیادی دارد، چیزهای بسیاری خوبی که هر بازیکنی دوست دارد آنها را داشته باشد.

اما من اینطوری هستم و او به نحوی دیگر. ما هر کدام شخصیت فردی خاص خود را داریم و هر دو چیزهای بسیار خوبی داریم که هر کسی به عنوان فوتبالیست باید داشته باشد.

*نیمار: مسی و رونالدو بهترین هستند

نیمار که به همراه لیونل مسی هم تیمی خود در بارسا در زوریخ و در مراسم اهدا توپ طلا حضور دارد در آستانه شروع این مراسم به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم آنها ( مسی و رونالدو) قطعا بهترین هستند، به همین دلیل است که اینجا حضور دارند. من فکر می کنم آنها ،هم لیونل و هم کریستیانو، تاریخ ساز شده اند.

نیمار سپس به طور ویژه به تمجید از مسی پرداخت و گفت: عاشق مسی شده ام. اوبه الگویی تمام عیار تبدیل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بابت موفقیت هایی که تاکنون به دست آورده ام و گل هایی که زده ام، خوشحالم، از هم‌تیمی‌هایم بخاطر کمک شان تشکر می کنم. من نمی‌دانم که همسطح مسی و رونالدو هستم یا نه چون آنها بازیکنانی بزرگ و الگو هستند. برای من حضور در این مراسم یک افتخار است.

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟


*گل،انریکه را بهترین مربی سال 2015  دانست
در حالی که تا ساعاتی دیگر بهترین مربی سال 2015 در زوریخ سوئیس معرفی خواهد شد ، سایت گل در اقدامی پیش دستانه انتخاب بهترین مربی سال را به رای گذاشت تا خوانندگانش از بین سه نامزد نهایی برترین مربیان سال 2015 یعنی لوئیس انریکه، پپ گواردیولا و خورخه سمپائولی بهترین فرد را انتخاب کنند.
در این نظر سنجی که بیش از 10 هزار نفر در آن شرکت داشتند بیش از دو سوم آرا به انریکه رسید.
سرمربی تیم بارسلونا با 75 درصد آرا اول شد، سمپائولی با کسب 17 درصد آرا دوم و گواردیولا تنها با 8 درصد آرا سوم شد.

*توپ طلا توسط کاکا اهدا می‌شود

مراسم توپ طلای فوتبال جهان امشب در شهر زوریخ سوئیس برگزار می‌شود و مسی، رونالدو و نیمار سه نامزد نهایی این مراسم هستند.

بر این اساس ریکاردو کاکا ستاره برزیلی سابق رئال مادرید که در سال 2007 موفق شد توپ طلا را بدست آورد، امشب این جایزه را اهدا خواهد کرد.

*استویچکوف: مسی دیگررقیبی ندارد، او اسطوره است
هریستو استویچکوف مهاجم سابق بارسلونا که دو بار دومین بازیکن برتر سال فوتبال جهان شده معتقد است که هیچ کس قادر به رقابت با لیونل مسی نیست.
استویچکوف در دو دوره جداگانه برای بارسلونا بازی کرد و در سال  1994جایزه بهترین بازیکن فوتبال اروپا را گرفت ، ضمن آن که در سال 1992  پس از مارکو فان باستن و در سال 1994 پس از روماریو بهترین بازیکن جهان شناخته شده است.
استویچکوف  به تلویزیون بارسا گفت : مسی دیگر با کسی رقابت نمی کند، او یک اسطوره است.
هیچ کس شک ندارد که مسی باید توپ طلا را ببرد. من فکر می کنم غیر ممکن  است کسی بتواند بر او غلبه کند.
شک دارم بازیکن دیگری مثل مسی به وجود بیاید.
استویچکوف گفت که تنها مسئله این مراسم آن است که لوئیس سوارز در میان سه نامزد نهایی نیست .

*توپ طلای ۲۰۱۵ حاضر است

توپ طلا در دستان کدام ستاره خواهد بود؟

*تمامی برندگان توپ طلا در طول تاریخ را در زیر می بینید:

۲۰۱۴کریستیانو رونالدو

۲۰۱۳کریستیانو رونالدو

۲۰۱۲لیونل مسی

۲۰۱۱لیونل مسی

۲۰۱۰لیونل مسی

۲۰۰۹لیونل مسی

۲۰۰۸کریستیانو رونالدو

۲۰۰۷کاکا

۲۰۰۶کاناوارو

۲۰۰۵رونالدینیو

۲۰۰۴آندری شوچنکو

۲۰۰۳پاول ندود

۲۰۰۲رونالدو

۲۰۰۱مایکل اوون

۲۰۰۰لوئیز فیگو

۱۹۹۹ریوالدو

۱۹۹۸زین الدین زیدان

۱۹۹۷رونالدو

۱۹۹۶ماتیاس سامر

۱۹۹۵ژرژ وه آ

۱۹۹۴هریستو استویچکوف

۱۹۹۳روبرتو باجو

۱۹۹۲مارکو فان باستن

۱۹۹۱ژان پیر پاپن

۱۹۹۰لوتار ماتیوس

۱۹۸۹مارکو فان باستن

۱۹۸۸مارکو فان باستن

۱۹۸۷رود گولیت

۱۹۸۶ایگور بلانوف

۱۹۸۵میشل پلاتینی

۱۹۸۴میشل پلاتینی

۱۹۸۳میشل پلاتینی

۱۹۸۲پائولو روسی

۱۹۸۱کارل هاینز رومنیگه

۱۹۸۰کارل هاینز رومنیگه

۱۹۷۹کوین کیگان

۱۹۷۸کوین کیگان

۱۹۷۷آلن سیمونسون

۱۹۷۶فرانس بکن بائر

۱۹۷۵اولگ بلوخین

۱۹۷۴ : یوهان کرویف

۱۹۷۳ : یوهان کرویف

۱۹۷۲فرانس بکن بائر

۱۹۷۱یوهان کرویف

۱۹۷۰گرد مولر

۱۹۶۹جیانی ریورا

۱۹۶۸ : جرج بست

۱۹۶۷فلوریان آلبرت

۱۹۶۶بابی چارلتون

۱۹۶۵ : اوزه بیو

۱۹۶۴دنیس لاو

۱۹۶۳لئو یاشین

۱۹۶۲ : ژوف ماسوپوست

۱۹۶۱ : عمر سیووری

۱۹۶۰لوئیز سوارز

۱۹۵۹آلفردو دی استفانو

۱۹۵۸ریموند کوپا

۱۹۵۷آلفردو دی استفانو

۱۹۵۶ : استنلی ماتیوس

لیونل مسی برنده توپ طلای سال 2015 + فیلم

لوئیس انریکه بهترین مربی سال 2015 + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
یس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
بابا چه تشکری مسی دو سال نیست که بهمون گل زده ها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
مسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی برنده توپ طلاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
مرگ بر صهیونیست ودوستدارنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۴
مسی حقش بود . فیلم مراسم توی صفحه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
مسی بهترینه و حقش بود ک به ی بازیکن افسانیه ی با گرفتن پنج بار توپ طلا تبدیل شه.مرسی از کانال خوبتون.واقعا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دمت گرم مسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دمت گرم مسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۲۲ دی ۱۳۹۴
انصافا توپ طلا حق مسی نبود رونالدو هم این چند مدت به خاطر سرمربی بنیتس و پست جدید در تیم افت کرد و همین باعث بازی ضعیفش شد اما به نظر من توپ طلا حق نیمار بود تا مسی .نیمار امسال فوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ممنونم از گزارش خوبتون کانال محترم، yjc.ir.ir،ودر آخر مسی جون واقعا تمام عیار یه بازیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
دم مسی گرم پرچم بالاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
هركه بگيره شايسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
در شرایط مساوی کسی توپ طلا رو میگیره که طرفدار صهیونیست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
در شرایط مساوی کسی توپ طلا رو میگیره که صهیونیست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
حالا هرکی بگیره چیش به ما میرسه که اینقد بعضیا حرس میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
هر کی بگیره به ما چه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
رونالدو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
دوستان سایت فیفا به اشتباه اعلام کرد که مسی میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۴
مسی رو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۴
مسی میگیره به نظرم
آخرین اخبار