آبادان؛

دستگیری قاچاقچیان پرنده در آبادان

قاچاقچیان پرندگان شکاری در آبادان دستگیر شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از دستگیری دو قاچاقچی پرندگان با همکاری ماموران دریابانی خبر داد.

سید احمد موسوی آزاد گفت: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست آبادان و ماموران پاسگاه دریابانی گوارین در بازرسی های خود، دو متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: این متهمان برخلاف قانون و مقررات، به شکار، صید، نگهداری حمل و قاچاق بدون مجوز پرندگان مبادرت می کردند که چهار پهله پرنده شکاری از نوع بالابان از آنها کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: به استناد تبصره دو ماده 13 قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی، این اقدام جرم محسوب شده و به استناد ماده 18 قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست به منظور مطالبه ضرر و زیان در این موارد شاکی و مدعی خصوصی از این افراد بوده و پرونده دستگیر شدگان نیز برای ادامه روند قانونی به مراجعه قانونی ارجاع شد.

وی افزود: دو متخلف بابت ضرر و زیان ناشی از صید چهار پهله پرنده بر اساس مصوبه شماره 380 تاریخ بیست و نهم دیماه 1393 شورای عالی محیط زیست متخلف شناخته شده و به پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون ریال در حق اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محکوم می شوند.

کشورهای عربی از مهم ترین مقاصد سفر اجباری این پرنده هاست و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجویان را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.

تالاب بین المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر از اماکنی است که پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر برای گذران زمستان به آنها مهاجرت می کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.