اصفهان؛

مجوز چاپ ۱۹۰۰ عنوان کتاب در اصفهان صادر شده است

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان چهارمین استان در رده اعطای مجوز برای نشر کتاب است که از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰۰ مجوز چاپ کتاب در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه سیاست ارشاد تسریع و تسهیل در صدور مجوز برای چاپ کتاب است، خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، قم و مشهد، چهارمین استان در رده اعطای مجوز برای نشر کتاب است که از ابتدای سال تاکنون 1900 مجوز چاپ کتاب در استان صادر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های حمایتی ارشاد اصفهان اظهار داشت: در مردادماه امسال نمایشگاه مطبوعات با حضور 240 نفر از اصحاب رسانه استان اصفهان برگزار شد و بعد از آن مقرر شد که جشنواره مطبوعات با مشارکت فرهیختگان این حوزه به‌‌ صورت 2 سالانه برگزار شود که پوستر آن در هفته‌های آینده رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش حوزه خبرنگاری بیان کرد: در حوزه آموزش خبرنگاران نشریات مکتوب و الکترونیک 2 دوره به‌‌صورت کارگاهی و دوره درازمدت برگزار می‌شود که دوره کارگاهی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر، رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، احسان پوری و محمود مختاریان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره اقدامات ارشاد در حوزه چاپ و نشر تصریح کرد: در شهریورماه امسال آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه چاپ برگزار شد که از 40 نفر از خلاقان و ایده‌پردازان این عرصه تجلیل شد.

وی با اشاره به رفع موانع اخذ مجوز چاپ در ارشاد افزود: ما در حوزه چاپ و نشر 40 نفر متخصص علوم حوزوی و علوم دانشگاهی برای بررسی کتاب‌ها داریم که آن‌ها در طول 2 هفته کتاب‌ها را بررسی می‌کنند و مجوز چاپ صادر می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی انجمن شعر آیینی در اصفهان گفت: تا قبل از این اداره ارشاد در بحث شعر آیینی ورود جدی نداشته و اکنون اداره کل ارشاد با اعتباربخشی به انجمن‌های شعر و ادبیات مجوز 25 موسسه فرهنگی ادبی را صادر کرده است و به‌صورت ماهانه در شهرستان‌های استان نشست‌های شعر آیینی را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت بودجه فرهنگی استان بیان کرد: متأسفانه بودجه ارشاد نسبت به سال قبل افزایش نداشته است و ارشاد استان سعی کرده است با بسته سیاست‌های حمایتی خود از هنرمندان و فرهنگیان در عرصه‌های مختلف حمایت کند

انتهای پیام/ت
 

برچسب ها: مجوز چاپ ، کتاب ، در اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.