افاضلی:

ملی پوشان پتانسیل حضور در المپیک را دارند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید گفت :با توجه به حضور بازیکنان باتجربه و کادر فنی ایده آل در تیم امید می توان طلسم راه نیافتن به المپیک را شکست.

هومن افاضلی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره دیدار تیم ملی امید در مرحله نهایی انتخابی المپیک ریو بیان کرد: تیم ملی از لحاظ بازیکن هیچ کمبودی ندارد و استعدادهای بی شماری در این تیم حضور دارند، این تیم از تجربه بالایی برخوردار است و ملی پوشان در لیگ برتر قابلیت های خود را نشان داده اند. باید گفت این تیم بهترین تیم امید پس از انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت خوب تیم امید افزود: از نظر مدیریتی بهترین مدیر در کنار این تیم است. فدراسیون و کمیته ملی المپیک از این تیم حمایت کرده اند و  امکانات مناسبی برای ملی پوشان تدارک دیده شده است .

افاضلی ادامه داد: با توجه به این مسائل کسب سهمیه المپیک دور از انتظار نیست و بازیکنان ما پتانسیل حضور در ریو را دارند و من خیلی امیدوارم که فوتبالدوستان پس از 40 سال  شاهد صعود به المپیک باشند.

سرمربی سابق تیم ملی امید با تشریح هم گروه های ایران بیان کرد: تیم ما از هر جهت نسبت به همگروهای خود سرتر است و می تواند در مقابل رقبا موفق ظاهر شود. درتقابلی که سال گذشته و پیش از ورود محمد خاکپور به تیم امید  با قطر میزبان رقابت ها داشتیم اگرچه نتوانستیم با خوش شانسی حریف به برتری دست یابیم اما از لحاظ کیفیت فوتبالی این تیم را تحت تاثیر قرار دادیم. سوریه نیز به مراتب از تیم ما ضعیف تر است. پیش از اعزام به بازی های آسیایی اینچئون با تیم  زیر 20 سال چین بازی کردیم که اکنون همان تیم به قطر آمده و می دانم آن ها قدرت رویارویی با ایران را ندارند.

وی افزود: به طور کل تیم ایران در مرحله مقدماتی مشکلی ندارد اما حساس ترین دیدار ما در کل این رقابتها در مرحله حذفی است ،کادر فنی باید برنامه وی‍‍‍‍ژه ای برای آن دیدار داشته باشد چرا که نقش مهمی در راهیابی ایران به المپیک دارد.

افاضلی در مورد حضور بازیکنان با تجربه ای چون برادران محمدی، مهدی ترابی و ارسلان مطهری در تیم امید گفت: خود من در دوره گذشته این رقابتها از بازیکنانی چون ارسلان مطهری ،امیر عابدزاده ،احسان پهلوان برای سرمایه گذاری روی آینده تیم امید استفاده کردم و در حال حاضر همین بازیکنان و امثال مهدی ترابی می توانند بار تجربی تیم امید را بالا برده و نقش تاثیرگذاری در جمع شاگردان خاکپور ایفا کنند.

البته سایر بازیکنانی که تجربه زیادی در مسابقات بین المللی ندارند نیز شایستگی های خود را در لیگ برتر نشان داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار