موسیقی با محتوای ارزش‌های اخلاقی در دانشگاه‌ها آزاد است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: انجام فعالیتهای موسیقی از سوی کانونهای فرهنگی براساس آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که ابلاغ خواهد شد صورت می‌گیرد.

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آموزش موسیقی دانشگاه‌ها گفت: انجام فعالیتهای موسیقی از سوی کانونهای فرهنگی براساس آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که ابلاغ خواهد شد صورت می‌گیرد. بنابراین چهارچوب فعالیت‌ها براساس‌‌ همان ضوابط مدون و قانونمند انجام خواهد شد. 

در ادامه حسن ملکی معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این باره عنوان کرد: گروه‌های موسیقی دانشجویی باید در راستای موسیقی اصیل ایرانی با محتوای ارزش‌های اخلاقی و دینی فعالیت کنند و ما با این نوع فعالیت‌ها مخالفتی نخواهیم داشت. اما این گروه‌ها حق آموزش موسیقی در محیط دانشگاه را ندارند و این موضوع ممنوع است. به همین دلیل طبق جلسه‌ای که با فعالین کانون‌های هنری این دانشگاه داشتیم مباحث مربوط به فعالیت‌های موسیقی برای دانشجویان تشریح شد. 

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند دانشگاه‌ها و بخصوص دانشگاه علامه طباطبایی آموزش موسیقی توسط کانون‌های فرهنگی دانشجویی به دانشجویان را ممنوع کرده است و بر این اساس هم فعالیت می‌کند و برگزاری کلاس‌های آموزش موسیقی توسط کانون‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها ممنوع است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار