فرهاد اصلانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درباره فیلم «دختر» قضاوت ناعادلانه نکنیم/مصیبت بی‌عدالتی در اکران دامن همه ما را گرفته است

فرهاد اصلانی در مورد فیلم «دختر» و «کوچه بی‌نام» مشکلات جشنواره، سینما و... صحبت‌های قابل تأملی را ارائه داد.

روایت اصلانی از «دختر» و «کوچه بی‌نام»فرهاد اصلانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص علت همکاری با کارگردان فیلم سینمایی «دختر» ویژگی‌ آن گفت: «دختر» دومین همکاری من پس از «یه حبه قند» با میر‌کریمی است که بسیار لذت بخش بود و از نقشی که در آن ایفا می‌کنم بسیار راضی و خشنودم.

وی در خصوص حواشی‌هایی پیش آمده در مورد نسخه‌نهایی این فیلم افزود: درست نیست که در مورد فیلم «دختر» حاشیه‌سازی و قضاوت ناعادلانه کنیم چرا که حدود 85 درصد این فیلم به هیأت اننخاب ارائه شد و بی‌جهت برای آن حاشیه درست کردند، میرکریمی کارگردان معتبری است که اعتبار و سابقه خوب و لازمی را دارد و همه جای دنیا به این نمونه کارگردانان احترام می‌گذارند و اعتماد می‌کنند ما نیز باید همین کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بالاخره حواشی پیش از جشنواره طبیعی است و باید تا آن‌جایی که امکان دارد، دوری کنیم البته کل فیلم‌ها به خاطر زمان‌بندی که جشنواره در نظر گرفته بود با عجله مضاعف کار‌های خود را انجام دادند و همین عجله کردن دامن بسیاری از فیلم‌سازان و آثار آن‌ها را گرفت و بازخورد‌های منفی به دنبال داشت.

بازیگر «عصر یخبندان» در پاسخ به این سوال که چرا امسال با وجود پیشنهاد زیاد از طرف فیلم‌سازان فقط در پروژه «دختر» میر کریمی نقش‌آفرینی کرده اظهار داشت: سال گذشته در چند پروژه سینمایی فعالیت داشتم و خوشبختانه از استقبال خوبی نیز برخوردار شدند اما ترجیح دادم امسال کم‌کار شوم و این هدف خودم بود.

وی افزود: دلیل همکاری با میر‌کریمی به زمستان سال گذشته بر می‌گردد چرا که از آن زمان در مورد بازی من در پروژه «دختر» با میر کریمی صحبت‌هایی کردیم و من به این گفتگو، تعهد و قول اخلاقی وفادار بودم و اعلام همکاری کردم و از این بابت پشیمان نیستم و احساس خوبی دارم البته دوستان دیگری نیز پیشنهاداتی ارائه دادند و متأسفم که نتوانستم به آن‌ها جواب مثبت بدهم.

اصلانی در ادامه صحبت‌هایش در مورد بازی در فیلم «کوچه بی‌نام» و ویژگی‌های آن عنوان کرد: «کوچه بی‌نام» فیلمی متفاوت و دیدنی است و در آن شاهد بازی‌های خوبی هستیم. از طرفی موضوعی که در آن پیشنهاد می‌شود به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و درباره آن به درستی حرف زده می‌شود.

بازیگر «دختر» در مورد زمان بد اکران «کوچه‌ بی‌نام» تصریح کرد: مصیبت بی‌عدالتی در اکران دامن همه ما را گرفته است و متأسفانه در پایان سال مجدداً تعداد زیادی فیلم در عرصه اکران قرار می‌گیرد که نمی‌دانم سرنوشت آن‌ها چه می‌شود؟!

اصلانی در خصوص ورود تهیه‌کنندگان دولتی و صدماتی که آن‌ها به سینما زده‌اند و راهکار برای رفع این معضل گفت: دولت باید پای خود را از سینما کنار بکشد و فقط در جایگاه نظارت قرار بگیرد. این مسیری که آن‌ها پیش گرفته‌اند، غلط است و با این روند به نتیجه نخواهیم رسید. از طرفی زیرساخت‌ها در سینما به هیچ‌وجه رشد نکرده و این موضوع آینده روشن سینما را تیره و تار کرده است.

وی افزود: سال به سال در حال از دست دادن مخاطبان سینما هستیم و بهترین راه اعتماد متقابل بین سینما، تلویزیون با فیلم‌سازان است و از بین بردن سوء تفاهمات و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت بیشتر و بهتر آن‌ها در این وادی خواهد بود. اگر نتوانیم این موارد را در سینما و تلویزیون به طور گسترده رعایت کنیم نمی‌توانیم رقیب خوبی برای فیلم‌ها و سریال‌های خارجی باشیم.

این بازیگر در مورد مشکل عمده جشنواره فیلم فجر از گذشته تا به امروز گفت: مشکل اصلی ما این است که تعداد زیادی جشنواره داریم که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

اصلانی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که آیا امسال سیمرغ جشنواره، را می‌گیرد خاطرنشان کرد: واقعاً توقعی ندارم فقط دوست دارم شاهد خروجی خوبی از فیلم‌ باشیم تا بتواند با مخاطبان نیز ارتباط نزدیک و تنگاتنگی برقرار کند البته اگر بازی ما دیده شود مایه مباهات است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار