بیرجند ؛

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در خراسان جنوبی

طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در خراسان جنوبی در حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال، به صورت پایلوت کشوری سال 92 تنها در چند استان کشور از جمله خراسان جنوبی و سال 93 در مراکز تمام استان های کشور اجرا شد .

امسال نیز این طرح در دو شهرستان هر استان اجرا می شود که در خراسان جنوبی، بیرجند و قاین برای اجرای این طرح انتخاب شده است .کودکانی که دارای علائم استرس و اضطراب تشخیص داده شوند به روانشناسان ارجاع داده می شوند تا با مداخله به هنگام، از بروز انواع آسیب های روانی برای کودکان دارای استرس و اضطراب جلوگیری شود.

 .معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: : در این طرح پرسشنامه هایی از طریق مهدهای کودک در اختیار والدین کودکان قرار می گیرد که با جواب دادن والدین به آن، وجود علائم استرس و ضطراب در کودکان بررسی می شود .

شهرام شیخانی افزود: به هنگام، از بروز انواع آسیب های روانی برای کودکان دارای استرس و اضطراب جلوگیری شود .در اجرای این طرح 700 کودک شهرستان بیرجند و 300 کودک شهرستان قاین غربالگری میشوند .شیخانی افزود: کودکانی که دارای علائم استرس و اضطراب تشخیص داده شوند به روانشناسان ارجاع داده می شوند تا با مداخله به هنگام، از بروز انواع آسیب های روانی برای کودکان دارای استرس و اضطراب جلوگیری شود .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.