اصفهان؛

90 درصد از اعتبار طرح های اقتصاد مقاومتی اصفهان جذب شد

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: 90 درصد از اعتبار تخصیصی طرح های اقتصاد مقاومتی این استان در سال 94 جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن دانشور با اشاره به اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی طرح های اقتصاد مقاومتی در کل کشور اظهار کرد: سیصد و هشتاد میلیارد ریال اعتبار از این مبلغ به استان اصفهان اختصاص یافته است.

به گفته این مسوول، متقاضیان اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی نواحی بسیج شهرستان های مختلف برای دریافت تسهیلات با سود 16درصد به بانک مهر اقتصاد معرفی شده و پرداخت مابه التفاوت تا سود 21 درصد مصوب را سپاه تقبل کرده است.

مدیر کشاورزی سازمان بسیج سازندگی اصفهان ادامه داد: مجموع این طرح ها تا زمان حاضر یکهزار و 442 طرح بوده که افزون بر دوهزار و 500 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

دانشور خاطرنشان کرد: این مشاغل اغلب در بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی همچون دام و طیور، باغات، گلخانه، گیاهان دارویی و محصولات خام کشاورزی دسته بندی و ایجاد شده است.
به گفته عضو قرارگاه جهاد اقتصادی اصفهان، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل، دام، شتر مرغ و محصولات گلخانه ای به ترتیب بیشترین طرح ها و اشتغال ایجاد شده با این تسهیلات اعطایی است.

وی گفت: نیاز آب کم، بازار جهانی خوب، نداشتن مشکل بازاریابی و فروش و باقی ماندن پیاز زعفران در زمین به مدت هفت تا 10 سال از عوامل استقبال عمومی از کشت زعفران است.

وی افزود: در شهرستان اصفهان و سه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) نیز 110 طرح داشتیم که 30 میلیارد ریال تسهیلات گرفته اند و حدود 200 اشتغال پایدار هم ایجاد شده که نشان می دهد میزان جذب اعتبار این منطقه 50درصد بوده است.

به گفته دانشور، شهرستان های کاشان، اردستان و شهرضا بیشترین میزان جذب و طرح اقتصاد مقامتی را داشته اند اما در شهرستان های بوئین میاندشت و چادگان به دلیل شرایط اقلیمی سرد و سخت، میزان اشتغال کمتر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج بویژه توسعه صنایع تبدیلی که به تولید محصولات خام روستاییان می انجامد از مهاجرت روستانشینان به شهرها هم جلوگیری شود.

مدیر بخش کشاورزی و منابع طبیعی بسیج سازندگی استان اصفهان همچنین با تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی به دلیل تعامل و تشکیل کارگروه تخصصی این طرح ها بیان کرد: این کارگروه همه طرح های اقتصادی کشاورزی را قبل از اجرا نظارت و تائید کرده است.

انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.