اصفهان؛

شناسایی 15 فرد دارای گروه خونی نادر در اصفهان

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان از شناسایی 15 نفر در اصفهان خبر داد که دارای گروه خونی نادرهستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید زینلی گفت: این افراد شامل هشت نفر با گروه خونی بمبئی ،شش نفر دارای گروه خونی نادر و یک نفر گروه خونی فاقد کلر (آنتی ژن بر روی گلبول های قرمز) هستند.

وی درباره گروه خونی نادر توضیح داد : اگر گروه خونی فردی بین پنج تا 10 هزار نفر از جمعیت مشاهده نشده باشد ، نادر نامیده می شود که این افراد فقط از گروه خونی خود قادر به دریافت خون هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون 360 نوع گروه خونی نادر در دنیا شناسایی شده است افزود: تا کنون یک هزار نفر دارای گروه خونی نادر درایران شناسایی شده است که از این تعداد 42 نفر گروه خونی بمبئی دارند.

زینلی با اشاره به اینکه خون این افراد در دمای منفی 180 درجه سانتیگراد و فقط در تهران نگهداری می شود گفت: در ایران تا کنون فقط 15 گروه خونی نادر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از سال 1390 به دلیل اهمیت این موضوع روز 21 دی ماه بعنوان روز ملی خون نادر نامگذاری شد ؛ افزود:توجه به این موضوع از یک اتفاق در کرمانشاه و شناسایی یک کودک دارای خون نادر دو چندان شد.

وی تصریح کرد: امکان شناسایی گروه های خونی نادر در زمان حاضر فقط در مراکز انتقال خون وجود دارد و بهتر است مردم برای اطمینان از گروه خون خود به این مراکز مراجعه کنند.



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.