اصفهان؛

استان اصفهان رتبه نخست مسابقات قرآن کشور را کسب کرد

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: از میان 430 برنده چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 81 جایزه برای استان اصفهان کسب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی اظهار کرد: طبق اعلام نتایج قرعه‌کشی چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان اصفهان با 81 جایزه رتبه اول این مسابقات را کسب کرده است.

وی افزود: سه نفر برنده کمک هزینه 10 میلیون ریالی برای سفر عمره مفرده، 12 نفر کمک هزینه 5 میلیون ریالی برای سفر به عتبات عالیات و 16 نفر کمک هزینه 20 میلیون ریالی و 50 نفر برنده کارت هدیه یک‌میلیون ریالی شدند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: افسانه بخشایش از موسسه صراط‌النجات شهرستان اردستان در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه، مهدی بنی‌هاشمی از موسسه حافظان وحی کاشان در رشته حفظ 15 جز،‌ سعید پورنرگرس موسسه مکتب‌القران بادرود شهرستان نطنز در رشته حفظ سوره یس، برنده کمک هزینه 10 میلیون ریالی برای سفر عمره مفرده شدند.

وی یادآور شد: در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌استان اصفهان پیش از این رتبه اول ثبت‌نام و قبولی را قبلاً به خود اختصاص داده بود.

یعقوبی اضافه کرد: بیش 62 هزار نفر در این دوره از مسابقات از سراسر کشور حضور داشتند که از این تعداد 31 هزار نفر حائز امتیاز لازم برای حضور در قرعه‌کشی شدند و در نهایت به 430 نفر به قید قرعه جوایز اهدا شد؛ 81 نفر از این برندگان متعلق به اصفهان بودند.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی، یزد و البرز پس از اصفهان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند، گفت: خراسان رضوی با 35 برنده، رتبه دوم را پس از اصفهان کسب کرد که این نشان دهنده اختلاف زیاد استان اصفهان با سایر استان‌هاست .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.