ترک اعتیاد اهالی یک روستا با شطرنج! + تصاویر

باورتان می شود یا نه، همه ی اهالی روستا طرفدار این بازی اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، مردم «ماروتیکال»، روستایی کوچک و بدون جنب و جوش در استان «کِرالا» واقع در جنوب هند، علاقه ی بسیار عجیبی به بازی شطرنج دارند. باورتان می شود یا نه، همه ی اهالی روستا طرفدار این بازی اند. عشق آن ها به شطرنج آن قدر زیاد است که نه تنها بازی می کنند که همیشه درباره ی استراتژی های آن هم صحبت می کنند.

اما مردم این روستا همیشه تا این اندازه به شطرنج علاقه نداشتند. تاریخچه این امر به دهه 60 و 1970 و زمانی بر می گردد که مردم منطقه برای امرار معاش مشروبات الکلی تولید می کردند. در نتیجه بسیاری از سکنه به مشروبات ارزان قیمت اعتیاد پیدا کرده و عواقب مصیب باری گریبانگیر کل جمعیت روستا شد. 

بازی شطرنج روشی برای ترک اعتیاد به مشروبات الکلی + تصاویر

کار به جایی رسید که برخی از اهالی روستا واقعا از مسئولین دولتی تقاضا کردند به روستایشان حمله و آن ها را از شر انبارهای مشروب راحت کنند. اما شرایط زمانی کم کم تغییر کرد که یک دانش آموز کلاس دهم به نام «سی اونیکریشنان» تصمیم گرفت بازی شطرنج را یاد بگیرد. روزی که سی از یک شبکه خبری درباره ی ، بابی فیشرِ 16 ساله، اسطوره آمریکایی و استاد بازی شطرنج شنید در کلاس های شطرنج روستایی در همسایگی شان شرکت کرد و این بازی را آموخت و به محض برگشت به خانه تصمیم گرفت آن را به همه روستایی ها یاد دهد. بنابراین در خانه خودش به هر کسی که تمایل داشت به صورت رایگان شطرنج را آموزش داد به گونه ای که این بازی مانند شعله های آتش همه جا گسترده شد. 

دانش آموزانِ نه تنها نکات ظریف این بازی را فرا گرفتند که عاشقش شدند. در طی 4 دهه سی به حدود 600 نفر شطرنج را آموزش داد و بسیاری از آن ها در مسابقات سطح ایالتی برنده هم شده اند.

به گفته ی رئیس سازمانِ «گرام پانچایات»، که سازمانی برای خودگردان شدن روستاهای هند است، حدود 90 درصد ساکنین این روستا بازیکن شطرنج هستند. وی اوت سال گذشته اعلام کرد که دهکده ی ماروتیکال نخستین دهکده ی شطرنج باز در هندوستان است. 

این روزها سی رستورانی را در روستای ماروتیکال می گرداند که مردم می توانند هر زمان خواستند برای یک دست بازی شطرنج و البته رایگان به آنجا بیایند.  به علاوه وی سرپناهی در کنار خانه اش برپا کرده که طرفداران 8 تا 80 ساله ی شطرنج برای بالا بردن مهارت های این بازی در آنجا جمع می شوند. نیازی به گفتن نیست که مشروب آخرین چیزیست که مردم روستا به آن فکر می کنند.    

بازی شطرنج روشی برای ترک اعتیاد به مشروبات الکلی + تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دیگه هندوستان گفتنش و کارای هندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دیگه هندوستان گفتنش و کارای هندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دیگه هندوستان گفتنش و کارای هندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۴
بازم هندوستان و بازم کارای عجیب و غریب پس فیلماشون زیادم غیر واقعی نیس
آخرین اخبار