یاسوج ؛

دستگیری 16 شکارچی متخلف در مناطق مختلف بویراحمد

رئیس محیط زیست بویراحمد از دستگیری 16 شکارچی متخلف طی یک هفته در مناطق مختلف بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد از دستگیری 16 نفر متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: از این متخلفین تعداد 9 قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی و لاشه 17 قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

کامبیز حسین‌پور در این خصوص گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد از 16 تا 21 دی ماه جاری موفق شدند 16 نفر متخلف را به همراه هشت قبضه اسلحه ساچمه‌زنی، یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی و سایر آلات جرم دستگیر کنند.

حسین‌پور افزود: عصر روز 16 دی‌ماه ماموران حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کاکان متوجه حضور سه نفر متخلف در منطقه می‌شوند که طی اقداماتی موفق می‌شوند دو نفر از آنها را به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دستگیر ولی نفر سوم به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی متواری می‌شود.

این مقام مسئول گفت: پس از شناسایی هویت متخلف متواری شده پرونده‌ای تشکیل و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد به دو نفر متخلفین دستگیر شده در روز 17 دی‌ماه اشاره کرد و افزود: این دو نفر متخلف که به قصد شکار وارد منطقه حفاظت شده دنای شرقی شده بودند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت قبل از هر گونه اقدامی دستگیر و از آنها دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی ضبط شد.

این مسئول ضمن تشکر از اقدام یگان حفاظت این شهرستان به دستگیری پنج نفر متخلف دیگر در ساعت سه بامداد در روز 18 دی‌ماه خبر داد و گفت: ماموران حسب اطلاعات واصله مبنی بر ورود چندین نفر متخلف به قصد شکار به منطقه اعزام می‌شوند.

حسین‌پور افزود: پس از گشت‌زنی‌ محسوس و نامحسوس چندین ساعته در منطقه ماموران موفق می‌شوند در ساعت سه بامداد پنج نفر متخلف را قبل از هر اقدامی دستگیر و از آنها سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کشف و ضبط کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد ضمن ابراز نگرانی از درگیری فیزیکی ایجاد شده بین متخلفین و ماموران گفت: در بیستمین روز از دی‌ماه طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر ورود 6 نفر متخلف در منطقه، ماموران به منطقه اعزام و تا پاسی از شب منطقه را زیر نظر می‌گیرند که سرانجام موفق می‌شوند 6 نفر متخلف را به همراه چهار قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و لاشه 16 قطعه کبک شکار شده که حین اعمال قانون با ماموران درگیری فیزیکی ایجاد کرده بودند، دستگیر کنند.

حسین‌پور افزود: برای تمامی متخلفین پرونده‌های مجزا تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
انتهای پیام /گ
برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.