مشهد؛

درخشش هنرمندان نیشابوری در ششمین جشنواره عمار

هنرمندان نیشابوری موفق به دریافت فانوس طلایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور از برگزیده شدن دو هنرمند نیشابوری در جشنواره عمار خبر داد و گفت: هنرمندان نیشابوری در بخش مسابقه مستند «دفاع مقدس و مدافعان حرم» با دو اثر «بابا حاجی» و«آنا» موفق به دریافت فانوس طلایی این جشنواره شدند.

خلیل الله عراقی افزود: مستند «بابا حاجی» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» داستان زندگی یک جانباز شیمیایی اهل نیشابور است که به فرمان امام(ره) زمین کشاورزی و خانواده خود را ترک می‌کند و با تراکتور خود عازم جبهه‌ها می‌شود.

وی گفت: «هادی حاجتمند» دیگر هنرمند نیشابوری نیز برای کارگردانی «آنا» به دلیل انتخاب و پرداخت مناسب به موضوع مادران شهید لوح افتخار این بخش را دریافت کرد.

معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور افزود: «آنا» روایتی است واقعی، صادقانه و مادرانه از انتظار مادری که بیش از ۲۶ سال منتظر فرزند خود می ماند. پسر هنگام خداحافظی گفته بود هر وقت گل‌های محمدی خانه گل بدهد بر می‌گردم و آن‌ها ۲۶ سال گل ندادند. «آنا» روایت روزی است که گل‌های محمدی خانه شهید «حسین علیزاده» جوانه می‌زند و دوباره شکوفه می‌کند.

عراقی با بیان اینکه امسال 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عمار ارسال شد، گفت: هنرمندان خراسانی ونیشابوری با 60 اثر، پس از استان تهران، رتبه دوم بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص دادند.

وی از ادامه اکرانهای مردمی جشنواره عمار تا سال آینده خبر داد و افزود: علاقه مندان به اکران این فیلم ها می توانند با ارسال عبارت «درخواست اکران»، همراه با نام خود و نام محل مورد نظر اکران به سامانه پیامکی 30001801 یا ثبت نام در سامانه اینترنتی ammarportal.ir در فهرست اکران کنندگان قرار بگیرند.

نشست خبری جشنواره عمار امسال با حضور پدر شهید احمدی روشن در نیشابور برگزار شد.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.