درخواست دموکرات‌های حامی «برجام» از اوباما برای تحریم ایران

قانونگذاران هم حزب رئیس‌جمهور آمریکا که حامی برجام هم هستند از او خواسته‌اند تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هم‌حزبی‌های «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره از او خواسته‌اند که ایران را به دلیل انجام آزمایش موشک عماد، تنبیه کند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد چندین نفر از سناتورهای دموکرات‌ که در جریان کشمکش‌ها بر سر عبور «برجام» از سد کنگره از اوباما حمایت کرده بودند، اکنون با این بهانه که تأخیر در صدور تحریم‌ها از توانایی واشنگتن برای اجرای این توافق می‌کاهد، خواستار اقدام سریع در این باره هستند.

«باب کیسی»، نماینده دموکرات کمیسیون دارایی مجلس سنا و «کریس کونس»، عضو دموکرات کمیسیون روابط خارجی همین مجلس روز دوشنبه از کاخ سفید خواستند ایران را به دلیل انجام آزمایش موشکی هدف تحریم‌های جدید قرار دهد. این دو سناتور، هر دو از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرده بودند.

«کیسی» با اشاره به آزمایش موشک «عماد» توسط ایران گفت: «مانع‌تراشی‌های چین و روسیه، اقدام از طریق شورای امنیت را غیرممکن می‌کند، بنابراین من از دولت می‌خواهم افراد و سازمان‌های دخیل در این اقدام غیرقانونی را تحریم کند.»

این سناتور از تأخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعلام تحریم‌های جدید، ابراز نگرانی کرد.

«کونس» هم گفته دلیل تعلل دولت در اعلام این تحریم‌ها را نمی‌داند. وی افزود: «من در محافل علنی و خصوصی از آنها می‌خواهم که تحریم‌های جدید را اعلام کنند.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار