برگزاری تظاهراتی ضد پناهجویان در آلمان

گروهی از آلمانی‌های مخالف حضور پناهجویان در این کشور، شب گذشته در شهر لایپزیگ تظاهرات کردند.

برگزاری تظاهرات ضد پناهجویان در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، تظاهرات تندروهای اسلام ستیز و مهاجرستیز در آلمان به خشونت کشیده شد. 

شب گذشته خیابانهای شهر لایپزیک آلمان صحنه تظاهرات بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات به حضور آوارگان در آلمان اعتراض داشتند. 

 جنبش ضداسلامی موسوم به «لگیدا» این تظاهرات را سازماندهی کرده بود. طرفداران این جنبش به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها حمله کردند و شهر را به هم ریختند. آن‌ها شیشه‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را شکستند. 

 این تظاهرات در یکمین سالروز تشکیل جنبش لگیدا برپا شد. لگیدا شاخه راست افراطی جنبش پگیدا است که در آلمان شکل گرفته است و نگرشهای افراطی ملی گرایانه دارد. 

 شرکت کنندگان در تجمع و اعتراض دیشب لایپزیگ، به عملکرد دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پذیرش صد‌ها هزار آواره و پناهجو اعتراض داشتند. 

در همین حال، در مقابل تظاهرات مخالفان آوارگان در لایپزیک، طرفدارن آوارگان نیز شب گذشته در محل جداگانه‌ای تظاهرات کردند. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند. 

حدود دو هزار نیروی پلیس شب گذشته در لایپزیک به حال آماده باش درآمده و مستقر شده بودند تا از درگیری دو گروه جلوگیری کنند. 

از سال ۲۰۱۴، آلمان شاهد برپایی این نوع تظاهرات گروههای مخالف حضور آوارگان و مهاجران در این کشور اروپایی بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار