هیل: ایران فقط ۷ روز تا برداشته شدن تحریم‌ها فاصله دارد

نشریه هیل در گزارشی نوشت ایران فقط «۷ روز» تا برخورداری از مزایای توافق هسته‌ای فاصله دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه هیل (وابسته به کنگره آمریکا) در گزارشی نوشت: ایران فقط «۷ روز» تا برخورداری از مزایای توافق هسته‌ای از جمله لغو تحریم‌ها فاصله دارد. 

در این گزارش آمده است: «گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در آخرین گام‌ها پیش از آنکه کشورهای جهان تحریم‌هایش را لغو کنند، هسته مرکزی رآکتور هسته‌ای آب سنگین اراک را خارج و آن را با سیمان پر کرده است.» 

اکنون با این اقدام ایران با دریافت تاییدیه لازم مبنی بر اینکه به تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای سال گذشته عمل کرده است، چند روز فاصله دارد. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته است توافق هسته‌ای تا هفت روز آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد. 

 آمریکا و دیگر کشورهای جهان به منظور زمینه سازی اجرای توافق هسته‌ای ایران گام‌هایی برداشته‌اند، این درحالی است که ایران هم در هفته‌های اخیر با سرعت در زمینه اجرای تعهداتش تلاش کرده است. 

هیل در ادامه نوشت:» سرعت پیشرفت ایران در این زمینه سریع‌تر از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند، بوده و نشان می‌دهد که این کشور به شدت مشتاق لغو تحریم‌های نفتی و مالی خود است.» 

پیش از لغو تحریم‌ها اقداماتی که ایران انجام می‌دهد باید به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی برسد. 

هرگونه تلاشی به منظور نهایی کردن لغو تحریم‌های آمریکا و جهان برضد ایران با مخالفت شدید کنگره مواجه خواهد شد، جایی که نمایندگان هر دو حزب به ویژه جمهوریخواهان دولت آمریکا را به تقویت ایران متهم می‌کنند. آن‌ها مدعی هستند توافق هسته‌ای تنها راه را برای دستیابی ایران به بمب اتم هموار می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار