همدان؛

مردم مراقب موج‌های دوم و و سوم آنفلوانزا باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ویروس آنفلوانزا در استان کنترل شده و در حال حاضر شاهد شیوع فراگیر آن نیستیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ سید حبیب‌اله موسوی‌بهار اظهار داشت: این بیماری در استان کنترل شده است و آمار ابتلا به آنفلوانزا کاهشی است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما به مردم توصیه می‎شود که مراقب موج‌های دوم و و سوم آنفلوانزا باشند، زیرا ممکن است فرد پس از بهبود، رعایت توصیه‎های بهداشتی را به فراموشی بسپارد و گاهی بی‌احتیاط شود که امکان حمله مجدد ویروس را به دنبال دارد.

موسوی‌بهار با تاکید بر اینکه مردم باید بهداشت فردی را بویژه در زمانی که امکان ابتلا به بیماری‌های واگیر و ویروسی وجود دارد، رعایت کنند، اظهار کرد: استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه، استفاده از ماسک در صورت ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا ممانعت از روبوسی با افراد و حضور پیدا نکردن در محافل و مجامع در صورت بیماری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه به شایع‌ترین بیماری ویروسی فصل زمستان اشاره کرد و افزود: سرماخوردگی، شایع‌ترین بیماری است که با عطسه، سرفه و تب و لرز همراه است که مردم می‌توانند با رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی از ابتلا به آن، پیشگیری کنند.

وی به استفاده بیش از 330 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا ماه گذشته، 22 هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‏‌های استان انجام شده است.

موسوی‎بهار به اضافه شدن 19 دستگاه آمبولانس به استان اشاره کرد و افزود: در طول این مدت، دو دستگاه ام. آر. آی و دستگاه‌هایی مانند رادیولوژی و آندوسکوپی خریداری شده است.

رئیس دانشگاه گفت: با توجه به افزایش 20 درصدی مراجعات مردمی به مراکز درمانی نسبت به زمان پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در برخی تخصص‌ها به پزشکان بیشتری نیاز است.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.