سجادی:

تغییرات اساسنامه باید بعد از انتخابات صورت گیرد

معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: از نظر من تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال باید از بعد از مجمع انتخاباتی رخ دهد.

تغییرات اساسنامه باید بعد از انتخابات صورت گیردبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: جلسه‌ای با اعضای فدراسیون فوتبال از جمله کفاشیان و اسدی در دو هفته اخیر داشتم و تاکید کردم با توجه به اینکه انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال در پیش است برای اینکه شائبه‌ای پیش نیاید که اساسنامه در قواره یک گروه خاص اصلاح شده است، این کار در مجمع انجام نشود.

وی افزود: به هر حال من از مسئولان فوتبال خواستم تغییر اساسنامه بعد از انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال انجام شود.

همچنین صلاح نیست که تغییرات زیادی در اساسنامه ایجاد شود. مسئولان فدراسیون فوتبال فرصت چند ساله برای تغییرات اساسنامه داشتند اما اکنون قصد دارند این تغییرات را انجام دهند که باید با حوصله انجام شود و عجله‌ای در کار نباشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی بیان کرد: بهترین کار این است که تغییرات اساسنامه به آینده موکول شود، همچنین این تغییرات زیاد هستند و یکی، دو مورد نیست که بخواهند تغییر دهند که آن موقع ضرورت دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال این مجمع دستور جلسه دارد. گزارش مالی و گزارش حسابرسی را باید در آن بررسی کرد.

گزارش تمام فعالیت‌های فدراسیون در سال جاری، بودجه سال آینده در مجمع باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سجادی تاکید کرد: این درست نیست که به صورت ضرب العجل بخواهند اساسنامه را تغییر دهند. این مسئله حوصله بیشتری می‌خواهد و نظر کارشناسان و اهالی فوتبال هم باید جویا شوند قرار نیست فقط اعضای مجمع نظر بدهند. روسای قبلی، کارشناسان مطبوعات و رسانه‌ها هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی بیان کرد: در جلسه مجمع هم اعلام خواهم کرد اساسنامه را خواندم و اشکالات زیادی در این اساسنامه وجود دارد. بند 4 ماده 23 این اختیار را به مجمع داده که حسابرسی مستقل را تعیین کند و بند 8 آن می‌گوید تعیین بازرس مستقل جهت رسیدگی به گزارش مالی که این درست نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: گزارش حسابرسی و بازرسی مستقل همراه با گزارش‌های مالی تلفیقی فرستادند. این موضوع از اساس ایراد دارد چرا که حسابرس باید یک فرد باشد و بازرس هم گفته شده باید مستقل از یک فرد دیگر باشد نه اینکه از یک موسسه انتخاب شود.

سجادی بیان کرد: بازرس مستقل همه چیز فدراسیون را می‌بیند باید به مجمع گزارش بدهد اما گزارش مجمع را ندارند و فقط یک گزارش چاپی به سلیقه خودشان دادند.

اساسنامه اجازه نمی‌دهد که حسابرس و بازرس یکی باشند، تاکید می‌کنم بازرس گزارش خودش و گزارشی در خصوص حسابرس بدهد. این اشکال بسیار بزرگی است و خلاف اساسنامه بوده و قبول نیست.

دو صفحه  مطلب در خصوص گزارش مالی نوشتم نزدیک به 47 مجمع برگزار کردم و همیشه گزارش مالی را می پرسم چرا که روسای فدراسیون ها باید در قبال کارهای خود به خصوص مسائل مالی پاسخگو باشند.
 
معاون توسعه قهرمانی در مورد ضرورت تایید دولت بابت اصلاحات اساسنامه بیان کرد: من به عنوان یک فرد حقیقی و حقوقی صحبت می کنم تمام فدراسیون ها در ایران فعالیت و از امکانات دولت استفاده می کنند، در هیچ جای دنیا فدراسیون ها مستقل نیستند چرا که آنها شرکت خصوصی نیستند و پسوند نام کشور را یدک می کشند  و در چارچوب قوانین باید کار کنند، کمیته ملی المپیک، شورای المپیک آسیا و حتی فیفا روی فدراسیون ها در چارچوب قوانین ملی تاکید دارند، فیفا اساسنامه را نگاه و توصیه نمی‌کند که به طور حتم این اتفاقات باید رخ دهد.
 
وی بیان کرد:فدراسیون فوتبال یک جزیره نیست و از بقیه فدراسیون ها جدا نیست دولت در ابتدا احترام گذاشته و اختیار تغییر اساسنامه اول را به مجمع داده است اما وقتی از امکانات دولت استفاده می کنیم حداقل حق این است که فدراسیون ها با دولت هماهنگ باشند.
 
معاون توسعه قهرمانی بیان کرد: درست نیست که اصلاح اساسنامه را دو هفته قبل برایم بفرستند و بگویند ما می خواهیم این تغییرات را بدهیم و شما هم وارد مجمع شوید که دست تان را بالا و پایین بگیرید، این کار اشتباهی است، ما قصد دخالت نداریم اما انتظار داریم که به دولت احترام بگذارند.
 
سجادی اظهار داشت: استنباط می شود که فدراسیون فوتبال یک فدراسیون مجزا است و هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد، متاسفانه تفکری به اشتباه جا افتاده و از آن حمایت هم می کنند که درست نیست، فدراسیون فوتبال خودش را یک سرزمین جدا می داند که این طور نیست، روش ما در وزارت ورزش و جوانان حمایت و پشتیبانی از فدراسیون ها جهت ارتقای ورزش است.
 
وی در مورد اینکه با شیوه به رأی گذاشتن اساسنامه مخالف است، بیان کرد: بله، این شیوه با عجله است چرا که در سالی که انتخابات برگزار می شود و حدود 40 روز مانده به انتخابات اساسنامه را تغییر می دهند؟! چرا برخی مفاد اساسنامه به نوعی تغییر کرده تا لباس به اندازه قواره خودمان باشد؟ طوری اساسنامه را باید درست کنیم که برای 20 سال باشد.
 
معاون توسعه قهرمانی درباره حذف بند حضور رئیس فدراسیون فوتبال در دو دوره متوالی بیان کرد: این بند حذف شده و سن رئیس فدراسیون را هم بالاتر برند، این افراد می گفتند رئیس نباید بیشتر از 60 سال داشته باشد اما اکنون سن را به 70 سال افزایش دادند.
 
سجادی درباره اینکه قرار است اساسنامه با رأی بالا به تصویب مجمع برسد، گفت: ما باید نتیجه را ببینیم، به فرض اینکه به تصویب رسید اما فرد بعدی بیاید اساسنامه را تغییر بدهد، اساسنامه باید طوری باید باشد که چند سال طبق آن عمل کرد و هر دوره ای تغییر نکند، این کاری ندارد که بیرون مجمع با هم هماهنگ کنیم و وقتی وارد جلسه شدیم همه با هم دست مان را بالا بیاوریم و به اساسنامه رأی بدهیم این موضوع برای فوتبالمان خوب نیست.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: سمتی هم نداشته باشم حرف‌هایم را می گویم این همه تغییر ضرورت ندارد، ضمن احترام به تمام آرا باید با حوصله جلو برویم چون این مسائل ثبت می شود، همچنین دلیلی ندارد که هر چهار سال یک بار اساسنامه را تغییر بدهیم اساسنامه را در سال های 86، 90 و 94 تغییر دادیم که این کار درست نیست.
 
انتهای پیام/


برچسب ها: سچادی ، اساسنامه ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار