ترمیم آسیب‌های شدید سر و صورت به کمک نوعی ایمپلنت

محققان ایمپلنت‌هایی را تولید کردند که حاوی آنتی‌بیوتیک است و می‌تواند از عفونت‌های ناشی از جراحات صورت جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان دانشگاه رایس به توسعه کاشت‌های موقت برای بازسازی بافت‌های صورت پرداخته‌اند و در حال ساخت یک روش منحصر به فرد برای تزریق آنتی‌بیوتیک‌هایی هستند که به تدریج آزاد شده و از بدن بیمار در برابر عفونت‌ محافظت می‌کنند. پژوهشگران در آزمایشگاه زیست‌مهندسی موادی ساخته‌اند که به ترمیم آسیب های شدید در ناحیه سر و صورت کمک می‌کند.

در این آزمایشگاه نوعی حائل پلاستیکی تخصصی ساخته شده است که در مدت بهبود بافت نرم بالایی، فضایی برای استخوان جدید، باز نگه می‌دارد و سپس در جراحی‌های بعدی این کاشت حذف می‌‌شود تا امکان بازسازی استخوان فراهم شود.

میکوس توضیح می‌دهد: عفونت یک مشکل جدی است که باید با استفاده از ابزار پزشکی تحت نظر گرفته شود. زیرا باکتری‌ها سرعت بهبود بدن را کاهش می‌دهند. اگر عفونت خیلی شدید باشد ممکن است حتی باعث مرگ بافت‌های سالم شود.

محققان دریافتند که عفونت‌های محیط و ساختارهای خارجی مانند گذرگاه‌های بینی، سینوس‌ها و دهان می‌توانند به بافت‌های آسیب‌پذیر سرایت کنند. به عنوان نمونه مطالعه متعدد نشان داده است که سرایت عفونی ناشی از زخم گلوله به صورت بسیار متداول است.

آزمایش‌های انجام شده روی کاشت‌های متخلخل نشان داده است که این کاشت‌ها در برابر حمله باکتری‌ها عفونی آسیب‌پذیرند. راه حل محققان این است که در زمان مراقبت منافذ توسط ژل حرارتی پر شوند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: ایمپلنت ، ترمیم ، عفونت ، ژل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار