زمان حذف صفر از پول ملی فرا رسیده

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حالی که تورم به 10 درصد رسیده شرایط موجود بهترین زمان برای حذف صفر از پول ملی است به شرط آن که سایر عوامل فراهم باشد.

لطفعلی بخش کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص حذف صفر از پول و پیامدهای آن بر اقتصاد کشور گفت: حذف صفر از پول ملی یکی از اقدامات اساسی است که می‌تواند در تسریع محاسبات، نگهداری پول و با ارزش شدن آن آثار مطلوبی برجای بگذارد.

وی در خصوص پیامدهای منفی صفر از پول ملی نیز گفت: مهم‌ترین پیامد منفی این امر را می‌توان افزایش قیمت کالاهای مصرفی عنوان کرد و همچنین افزایش تورم از دیگر عوامل این اقدام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه آثار مطلوبی نخواهد داشت گفت: با حذف صفر از پول ملی حجم اسکناس و پول خرد کمتر می‌شود و این امر هزینه‌های دولت را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که نرخ تورم به 10 درصد رسیده بهترین فرصت برای اجرای حذف صفر از پول ملی است به شرط آنکه سایر عوامل فراهم باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۴
حذف صفرمقدمه گرانی وباعث افزایش تورم انتظاری وافزایش بی اعتمادی مردم به دستاوردهای اقتصادی مسئولان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بازم افزایش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
هزینه دولت رو کاهش میده چه سود دیگه ای برای مردم داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
کلا حذف بشه بهتر هست. حداقل مثل آدم میشه حساب کتاب کرد. مردم به زور باید زمان چک دادن و ... به ریال حساب کنند در صورتی که همیشه به تومان داره همه چیز حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
با کم کردن صفر پول مشکل بیکاری وتوان خریده مردم بهبود پیدا نمیکنه ودر اصل قضیه فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۳ دی ۱۳۹۴
تجربه نشان داده که فقط فقط این طرحها در ایران بر روی کاغذ درست از آب در میاد . ولی در عمل فقط مردم و جو جامعه بهم میریزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۳ دی ۱۳۹۴
خوب کسی که به فکر مردم صعیف نیست. حالا پول بی ارزش چه ده صفر داشته باشه چه. هیچ. شاید پولدارها و مختلسین و غیره می خواهند از حچم پولی که میگیرند ویا رانت خواران بگن که ما پول کم گرفتیم و یا پول کم داریم در هرصورت فرقی نداره صعیف صعیفه کسی هم بفکرش نیست حی داد از صعفا هم نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
هر وقت که وضع هوا ساکن میشه و دود جمع میشه؛ مسئولین به فکر انتقال پایتخت می‌افتند! و هر وقت که هوا خوب میشه همه چی فراموش میشه. این مسئله حذف صفر از پول ملی هم همین وضعیت رو داره. میشه این آقا فقط یک دلیل بیاره که کجای این قضیه به سود دولته؟ تمام مملکت براساس دلار 3000 تومان به بالا داره اداره میشه؛ تمامی انبارهای مملو از کالا با دلار رقابتی ساخته شده‌اند؛ اساساً مملکت داره براساس دلار فعلی اداره میشه؛ چگونه ممکنه که سه صفر از اسکناس 10 هزار ریالی کنار گذاشته بشه در صورتی که حقوق یک کارمند که مثلاً یک میلیون تومانه تبدیل به 10 هزار تومان بشه. در صورتی که فی‌المثل یه یخچال بالای یک میلیونه. میشه این آقا بگه که قیمت اون از کار در رفته رو چطوری میخواد بیاره پایین؟ همه مسائل زندگی مثل همین یخچاله. لطفاً پیشنهاد ندین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۴
ریال رو حذف کنید
آخرین اخبار